nyklippt

Jag totalmosade per och henrik på monopol. Jag Vann! Muha. I princip alla gator och därtill även hotell, samt alla -utom fyra- tiotusenlappar, var mina..! Grinig och bitter blir man. Jag tröstade eventuellt dåligt samvete med att tur i spel ger otur i kärlek och det vill jag inte ge dem. Men jag måste minnas denna spelomgång eftersom förra gången jag vann stort på monopol var mot ida h, och det var på den tiden då vi båda bodde i mullsjö och gick på gymnasiet. Så om ungefär fem år borde jag ha en ny pangmosarchans. 
Sen försöker jag komma på något som är riktigt äckligt för att bräcka pers vänners äckligaste äckelidé, vilket var (hm...) att simma i bajs och få en kallsup. Kallas äckelleken. I min hjärna mal blodstankar, dvs jämte mina behaviorism och andra pedagogiker-tankar.

Idag är jag nyklippt och frisören var riktigt trevlig men jag har ingen aning om vad hon hette. Iaf lugg och uppklippt V är min nya melodi. Så skönt att vara klippt. Däremot har jag ont i min högra arm och hand efter att ha bellat ett antal gånger med cykeln på de glashala väggarna. Cykelhjälm på from nu. 
På nedervåningen leker brorsan, johnjohn och anders högljudt framför datorn, och jag känner mig glad över att jag inte bor här, speciellt inte ikväll då de ska sova över. Men tänk vad befriande det skulle vara att va i deras ålder bara för en liten stund. Mitt i fjortisåldern och i den absoluta egocentrismen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0