Lägenhet sökes!

Nu har jag dansat linedance för andra gången i mitt liv. Jag blir märkbart gladare efteråt och speciellt då under tiden. Det är så skönt att göra något i en grupp, utan att ta ansvar för något annat än sin egen kropp, och bara lyssna in den dåliga country-dansbands-musiken. Men nu kommer jag inte ihåg stegen. Jag kanske stirrade för mycket på en kvinnas rumpa. Den flängde runt som en icke-förförisk jojo.  

Jag behöver en egen lägenhet i jönköping. Det betyder att jag SÖKER lägenhet och du får gärna ha ögonen öppna för min räkning.
Områden1; Torpa 2;Centrum 3;Liljeholmen 4;ev dalvik.
Men jag vill bo nära en mataffär, ha trägolv, stora handblåsta fönster, kunna se "rakt igenom" lägenheten, en bra planlösning, höga skåp, bra garderob, balkong, badkar, nära grönområden, nära bussar, ett ordentligt kök, pistagegröna hyllor att ha teburkar på, ett bra badrum, vackra "färg"väggar, låg hyra, värme, vatten, el och charm. Det är allt jag begär. Om jag får det flyttar jag med glädje!
(Därmed inte sagt att jag är väldigt trött på min inslagna väg vars melodi går; flytta-flytta-flytta-aldrig bo kvar på ett ställe i mer än ett år- flytta-flytta-flytta-det är trots allt tröttsamt och inte så kul efter fyra år!).
 
Sen måste jag skryta och säga att jag var väldigt duktig idag när jag var ute och observerade en engelskalektion på kråkeryd med cissi och jenny. Jag har härmed fixat en klass och en dag att ha min egen engelskalektion på om två veckor, samt även en dag att åka ut innan och iakta klassen och lära känna den lite innan, duktigt värre. Det grymt absurda är att Jag ska undervisa i engelska samt att jag läser engelska på högskolenivå. Muhaha! Jag har ett typiskt svenskt engeskt uttal, fast värre kanske, samt ett väldigt dåligt självförtroende när det gäller språk (eftersom min mamma, syster och bror är äckligt duktiga på språk). Dock, det är väl som lärare catharina sa "det är inte de duktiga eleverna som kommer fram och snackar med engelsktspråkiga människor, det hänger mer på personligheten" så då kanske jag har en chans.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0