Det är mycket nu

Mycket, mycket, mycket.
Hur hinner man med?
Min vilodag är lördagen ibland. Det är tisdag va?
Jag l ä n g t a r efter att få krypa ner i soffan och glo på oprah som sen följs upp med gilmore girls osv. Då kvittar det om du säger att jag redan gör det eller att jag verkar bosatt i soffan, för det är jag inte. Jag har fullt upp och jag orkar inte med någon som påpekar när jag försöker vila och få ner stresspulsen. Orden är orättvisa och jag skakar på huvudet åt dem. Må vara att de är irriterande men jag orkar inte lägga min energi på att säga emot. Tyvärr.

Hade scout igår (jag fick åka brandbil! klättra på stegen! gå in i brandmännens duschar (iaf nästan, det var en naken brandman där inne så jag avstod faktiskt)! vara inne i brandstationen! känna på alla slangar och grejer! wei! eller som gustav; åh!! en brrrandman! det finns ett ämne som jag behöver lära mig mer om för att kunna fungera socialt bland ledarna nämligen; bilar, motorer, diesel, olja, blähäblasucktrist). Idag var en lååååång men ändå efterlängtad kursstart (haha! känns mycket bättre att börja denna termin än i höstas, och himla populär kände man sig med, men det är smått ironiskt att jag ska läsa engelska på högskolenivå..), och ikväll är det bejbs. Nånstans mellan gårdagen och idag-dagen lyckades jag även klämma in en välbehövd pernilla. Imorn har jag observation på morgonen i habo, så det blir ingen sovmorgon. Det blir nog ingen sovmorgon på hela våren om min n y a studiegrupp får bestämma, för den är studiemotiverad. Bra, roliga ("fast") studiemotiverade människor. Det kommer bli en kul, utmanande vår. Aropå habo, så ringde jag min far nyss och fick då veta vart jag ska ha min vfu om ca en månad. Haha! Bra med kontakter kanske. Fem veckor som jag ser framemot med SKRÄCKblandad förtjusning.
Men; orka just nu. Ett ord som jag trodde och hoppades att man lämnade efter sig samtidigt som tonåren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0