www.dn.se/krankt

Jag är kort och ibland når jag inte ner till golvet i föreläsningssalarna, dessutom sitter det ibland långa människor framför mig. Detta innebär att jag kanske kör på en tenta. Jag är kristen, jag kan inte ha en föreläsare som är muslim eller ännu värre -från ett annat kristet samfund, för det stämmer inte överens med mina åsikter. Men jag vet!, jag stämmer högskolan. Vilken fantastisk idé. Syftet? 

Är det kränkande att som lärare inte ha koll på sina elevers kärleksliv?
Det har nu gått 22 månader för en högskolelärare att få veta om han är rasist.
Jag är inte homofob.Jag är inte homofob.Jag är inte homofob.
Måste jag som svenskalärare kunna behärska svenska bra, och veta skillnaden mellan vik och virka?
Och naturligtvis måste vi alla anpassa oss efter queersamhället.
 
Mina damer och herrar; LÄS www.dn.se/krankt     
Ett gott, men fasansfullt och läskigt skratt. Vem vågar bli lärare nu?
Vart ska vi ha en demokrati om inte i klassrummet?

Haha!...Äh detta går inte att göra rättvisa. Läs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0