Söndag

Vet inte hur smart det är att sitta och fundera på upplägget för torsdagens engelskalektion en söndagskväll, för att då känna hur småpaniken växer. Särskilt när du inser att din medkompanjon som ska ha hand om den andra halvan av klassen har kommit jättelångt i sin planering och tom -men inte överraskande- gjort en engelska box! What?? Det är ambitiöst seriöst värre. Eftersom jag är tävlingsmänniska samt vanlig människa så kan jag inte låta bli att jämföra mig och mitt med hennes. Det är då stressen kommer. Hittills så vet jag att jag ska sjunga; Old McDonald had a farm, ih-ah-ih-ah-oh! med klassen för temat är djur. Sex djur som ska presenteras. Men vad gör jag resterande kvart? Leka något pedagogiskt gärna. Har du förslag?? Detta är anledningen till att jag borde gå på scouterna imorn, så jag kan fråga ut mina barn. Men jag ska inte gå. Trots sura miner och påtryckningar. För en gångs skull så ska jag bortprioritera scouterna. Men redan med viss mysko saknad, hujeda mig hur ska jag klara mig hela sommaren utan scouterna? haha jag.. vet inte. Ähm.
Det som ligger närmast är litteraturseminarium och videorollspelet, två skolsaker som tar mycket tid. När jag ändå håller på att stressa så kan jag väl lika gärna stressa upp mig för det med. Jag har alltid hanterat stress på två olika sätt. Jag går in i det för jag vet att jag klarar det, så; drivkraft och viss adrenalin samt magont och huvudvärk är det jag får och ger. Jaja.
Var på gudstjänst idag och vår pastor martina påminner om samantha (fd pastor i mullsjö mfs). Dvs mycket blablabla blööö. Pedagogiskt och hej jag är bara fem år. Hurtigt. Jag höll på att börja gapskratta inte bara inombords. Måste jag säga att jag inte blev stormförtjust? Ville hellre ha en bastant, grå och livserfaren gubbe där framme. Pinsamt att säga i jämställdhetens namn, men jag vet mycket tydligt områden där jag själv starkt föredrar det ena könet framför det andra. Där jag per automatik dissar och hyllar beroende på kön. Fruktansvärt. 
Idag har jag vart på tre lägenhetsvisningar. Bara början det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0