"shit jag är den största syndaren av oss alla, låt mig bli homosexuell"

Jag tänkte för en kort stund cencurera mig själv när jag insåg att förra inlägget var mer Se & Hör än en betraktelse som roar mitt sinne. 

Bejbs hade diskussion ikväll, vi utgick från 1kor 5 och via mysteriska vägar leddes ämnet  in på homosexualitet. Varför återkommer detta ämne ständigt? jag skulle vilja ha en riktigt dräpande vardaglig synd att dra till med som får alla att inse "shit jag är den största syndaren av oss alla, låt mig bli homosexuell". Förstå rätt. Jag blir så arg. Riktigt arg. Jag blir riktigt arg i (minst) två frågor; kvinnan vs mannen -frågan, samt "kyrkan dömer -speciellt homosexuella" -frågan. Det riktigt börjar koka i mig. Ögonen kokar deffinitivt. Men det är roligt att höra bejbens åsikter för vi är olika, är uppvuxna på olika platser, tillhör olika samfund, och har väldigt olika åsikter. 

Sen gick jag, sara och mattan hem. Vi är barnsliga. Vi tjuvringde på grannens dörr. Sen sprang vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0