möten

Jag har trötthetshuvudvärk. Idag med. Nästan så man börjar fundera på om man har en konstant hjärnblödning långt bak i huvudet. Men jag ska rycka upp mig, precis som jag gjorde igår, för ikväll ska jag på kent! (precis som alla andra små emo-kids över 13 år). Jag har nog fortfarande inte riktigt accepterat min kentfrälsning trots att "frälsningen" har pågått i nästan fyra år pga en gotlandsresa och en per. Hallå vem är så dum att hon börjar tycka kent är bra när man har kommit över puberteten och tonåren och allt sånt? Jag, men jag medger det oftast inte. Kent är ju trist. Men kent är bra. Jag och maja ska på konsert, wei!

Igår så träffade jag alex (-wei!), mfl.. Vissa relationer är intressanta. Vissa relationer är. Men jag förfasas ibland över den bitterhet som automatiskt uppstår i ett gäng bestående av minst tre fd mullsjöbor. Bitterheten är tragisk, förlåt men det tycker jag. Och åh, jag köpte en jacka för halva reapriset igår! Grön! Nu känner jag mig riktigt nöjd över det köpet. Jag tror det var den omtalade alex-effekten som gjorde att jag faktiskt köpte den, haha! Jackor är bra att ha. Om inte annat har jag lärt mig det av ida "i år".  

Idag var jag på en till lägenhetsvisning, men jag v ä g r a r bo på kungsgatan och i de husen. Det är fina, rena, bra lägenheter, men inte linnea-stil. Jag brukar snoka runt inne på de mysiga innegårdarna på torpa för att kolla upp vem som är hyresvärd, och idag såg jag att i ett jättefint gammalt charmigt område så är rolf hyresvärd. Rolf som jag har vart på scoutledarmiddag hos. Rolf som vet vem jag är, kanske. Jag vet iaf vem han är! Han ska jag skicka mail till. 

Kommentarer
Postat av: Petter

Är det inte lite spännande hur ett gäng har kunnat hamna så... snett? Nog för att vi inte var det optimala, harmoniska gänget alltid, men vi var ändå ett gäng
(för det är gänget jag var en del av jag mistänker du syftar på. Jag tycker det passar väl in om inte annat...)

2008-02-09 @ 17:00:49
Postat av: Per

en gotlandsresa och en per...hehe.
jag inväntar recension här i bloggen..

2008-02-10 @ 21:55:38
Postat av: Linnea

petter; sååå spännande att man vill skriva en forskaravhandling om det om fem år! (inspirerad till forskning tillfälligt av vår kära högskole&forskar-minister leijonborg som besökte hlk idag). men ja, intressant och läskigt är det. vi var ett gäng, och idag så blir det krockar när/om man träffas -flera. hur många trivs med den jargongen egentligen?.. eller så är det bara jag som tycker att det känns olustigt.

2008-02-11 @ 17:18:03
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0