Märkligt

Jag är rastlös. Märkligt. Jag har och har haft så himla mycket att göra, att nu ikväll, när jag äntligen är fri och ledig, så börjar jag krypa på väggarna rent psykiskt. Jag försöker förtvivlat komma på saker att göra samtidigt som jag vet att jag borde ta det lugnt, för jag behöver det. Eller? Joo men ni känner kanske igen känslan. Idag kom jag hem från skolan vid halv fem efter en lång dag. Jag har haft långa och upptagna dagar hela veckan. Helgen är likadan, ds med plugg, och nästa vecka är än värre, kryddat med min examinationsuppgift. Och jag är rastlös!?!? Va!? What to do about it? (jag är dessvärre infekterad av det engelska språket pga språkdidaktiken, visste ni om att anledningen till att man börjar läsa engelska ibland redan så tidigt som i ettan är för att barnen ska få ett bra uttal? inte för att hjärnan är mer plastisk ju yngre man är, eller för att sverige vill vara extremt internationellt(amerikanskt). Personligen tycker jag att det är helt galet att börja lära engelska så tidigt, när man knappt kan det svenska språket -som elever senare i de np visar stora brister i. Ds skulle man kunna fokusera mer på att läsa och lära om de nordiska språken samt olika svenska dialekter -så jag slipper se fler textade remsor på tv pga att dalmålska talas.. suck).
       

Kommentarer
Postat av: kajsa

ojojoj vad inte glad ingrid hade vart om hon läst dethär. hon har läst spanska sen hon var 7 år och hon säger att det är bland det bästa som Waldorfsskolan hon gick på tänkt ut. och jag tror jag håller med henne. språk är grymt bra att lära sig, the more the merrier, och jag tror inte att man påverkar svenska språket av andra språk, barn ha en tendens att kunna hålla isär språken väldigt bra.

2008-02-03 @ 21:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0