Fri(a)

Imorn är det skottdagen. Jag vet inte varifrån traditionen kommer, och det är en himla dålig och konstig tradition egentligen, men imorn är  jag, som kvinna, tillåten att fria. FRIA. Hur ska jag hitta ett bra frierioffer? Jag tror att jag tar feria från fria och återkommer ett annat skottår i nödafall. Jag får väl avboka kyrkan den 8 april i år med.
...Vilken kass begränsande tradition. 


Sen har jag betänkt ting nu, en kväll då jag har tid att tänka och känna efter (jag hatar det. jag skulle klättra på väggarna om det inte vore för att jag plötsligt känner hur trött jag är).
Min djupa tanke ett är; varför stöter man aldrig på folk på stan som man vill träffa, utan bara folk som man "inte nödvändigtvis vill" träffa? Det känns som om jag numera ALLTID stöter på jonatan eller gustav. Det gör inget för de är båda, på sina sätt, trevliga att träffa. Men jag träffar aldrig på...typ..Gud. På stan. Ähm. 
Men en djupare tanke två; det finns så mycket att vara glad över. Jag känner stor kärlek till många saker i mitt liv, och tacksamhet. Det innebär inte att jag är nöjd på något sätt, jag vill alltid mer. Man får prova sig fram och det är nästan skönt att göra misstag ibland (om man tänker så är man definitivt positiv). Min senaste tanke är, efter i princip hjärntvättning av sara, mattan och hanna, att gå med i LR till hösten. Vad är det för tanke?? KOMMA igår var skojskoj. Jag längtar efter att träna. Jag ska klippa mig imorn (måste därmed ta ett drastiskt beslut, spara eller klippa lugg?). Kajsa kommer hem. Jag följer bara med i den trivsamma lärarströmmen och tanken på vad jag håller på med skvalpar bara förbi men borde kanske slå till lite mer. 

Kommentarer
Postat av: Zacha

Okej. Så imorgon ska jag gå och lägga mig under en sten då. Tack för tipset!

2008-02-28 @ 21:16:58
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: Petter

Annars rekommenderas ju att fria till någon som du vet aldrig skulle säga ja.... För traditionen påbjuder nämligen att om mannen nekar till kvinnans frieri, måste han ge henne en present, som kompensation... HUr många hinner DU med? =D

2008-02-29 @ 14:02:10
Postat av: Linnea

hahaha! fantastiskt! nu måste jag verkligen sätta igång med frierierna=)

2008-02-29 @ 17:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0