A good year, Peppe och Kent

A good year är en bra film som är i min smak -se den. Kan inte någon ringa mig när jag inte är hemma så att Ida kan få använda en grym kommentar? Även jag inväntar tillfällen att få använda... vissa repliker, och det är inte "lämna mig inte, jag kan inte leva utan dig..", några sådana fanns fö inte med i filmen. Iaf, filmen är fransk/engelsk och just nu tänker jag emmigrera till det ljuva Frankrike. Just nu skulle jag vara nöjd med en fransk vingård, en tennisplan, en pool och en sol. Dock inte en Russel Crowe. A good day var mitt sätt att fira en ledig måndag på, men den firades även med en onödig bussfärd upp till familjen för att hämta Majas glömda Peppe Pepparkaka till dramalektionen imorn. Peppe pratar högt och ljust och mycket och jag har övat med honom sen i lördags, till den grad att Maja sa "Sluta linnea, du vänder peppe emot mig, peppe är Min vän -inte din".
I lördags var även KENTkonsert. Berg hade en grymt snygg röd kavaj. Kent levererade som vanligt, men inte mer. De får mer kärlek än de förtjänar. Lokalen var kass och musik bör avnjutas utomhus. Hm. Kent var väl egentligen bra -de sjöng "Utan dina andetag", publiken var seg och irriterande samt innehållande iaf två av "mina" scouter -varpå jag stelnade till och mitt huvud började fundera på hur de kan gilla Kent, de vart ju knappt födda när Kent föddes? När jag gick hem sjöng jag iaf glatt "Vi ska alla en gång dööö!" och någon bakom mig kastade sten på mig men jag brydde mig inte, jag skrattade lite och tyckte att dagen hade vart underbar. (Hör du det Maja? trots all huvudvärk som Kommer och går).

Just det, Hlk är märkligt. De bedömer hemtentor olika. Nu föll jag ju på den goda sidan men ändå. Man blir fundersam. Och så hade vi rollspelsredovisning för catharina, (har inte riktigt bestämt mig för om jag tycker om henne eller inte), jag ber om ursäkt för följande; vår video var helt klart bäst -som vanligt. Önskade att jag kunde lägga upp alla små fina videomästerverk här så ni fick något att njuta av haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0