Be konkret

En tanke har jag. Det gäller att be konkret. Jag börjar bli mer och mer övertygad om det. Om varken Gud eller jag vet mina önskningar kommer det aldrig ske. Så min tanke är att bygga upp en bönevägg. Inte så att mitt hem blir ett frikyrkligt hak med fisknät och tjafs. Nej jag är fortfarande i kontakt med rebell-linnean så det kommer väl bli en bönevägg längst in i garderoben. Eller bakom badrumsskåpet. Eller bakom en tavla. Rebell-linnean är ganska barnslig som måste göra någon slags motreaktion mot allt det kristna runt om henne.
Igår var hon aktiv. Hon gick inte på komma hit. Trots Lucia och massameränmest folk där. Nej hon hängde på frikyrkokalas (hm det aktiva valet..). Och hon började skratta okontrollerat när tjejorna och en josef (finns många josefar i Jerusalem) där började jamma loss hurtigt. Hon såg dem utanför O´learys och hon såg dem på bussen. Vilken syn skulle inte det vara! 
Sen är det något med kristna och eld. Vi eldade upp en bock. Som i Gävle. Fast i lite mindre skala. Den brann bra. Det roliga var att en utav gästerna där är lillasyster till en ungdomskompis, som tillsammans med mig och en annan försökte elda upp äckligt alkoholindränkta negerbollar en gång i tiden. Frågan var om alkohol skulle få negerbollarna att brinna bättre? Det var en obehaglig tid på många sätt.
Jag var iaf lycklig igårkväll även om frikyrkoraggandet fick lida. Det blev rätt val. 
Intressant och intensiv vecka. Men nu får det räcka. Hade bara en viktig tanke från början ju. Konkret bön.
      

Kommentarer
Postat av: Ida

men hjälp. pk-nivån är hög.

2008-12-15 @ 18:45:58
URL: http://harvilektklart.blogg.se/
Postat av: Linnea

pk som i.. pussåkram?=)

haha tänk om du hade vart där! du hade duckat och undrat "VAR ska jag ta vägen?!". tror faktiskt inte att du hade kunnat skratta åt det.

2008-12-15 @ 22:14:36
URL: http://primusinterpares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0