Det är Ni som är grejen

Jag har haft några galna dagar nu. Vet inte var jag ska börja, eller om jag ens ska börja.

Men inflyttningsfest är fina grejer! Det är ett som är säkert. Jag hade roligt och det verkar som om mina gäster hade det också! Det var lagom med folk och det känns som om folket som kom var det perfekta folket för min inflyttningsfest. 
Så jag vill TACKA vännerna som kom; Maja, Sara, Julio, Ida N, Kajsa, Lisa, Lindsey, Pernilla, Jonatan, Rebecha B, Emelie, David, Cecilia, John, Matilda, Sofie, Henrik, Josefin, Elin, Ida N hj, Alex, Ida H, Rebecha A, Filippa, Gustav och Josef -det är Ni som Är Grejen och gjorde Grejen! 

Bilder gör ibland ingen skillnad och kan heller inte beskriva alltid, men däremot ge en hint om känslan. Det var trångt. Och varmt. Och gott.  

Ni som inte var där vågar jag nog påstå missade något. Min mat, mina lekar, mina vänner. Jag känner mig stolt och glad över mina vänner, det är märkligt det där med vänner.   
 
Fick mycket respektive lite utav det mesta då vilket märktes på mig på söndagen. Levande zombie.. Men också dagen då en kompis kom ut vilket innebar intressanta samtal (och lovan om gaybar och pride!), disk i fyra timmar, jag gick runt munksjön i två timmar (vilket tar en timme annars) men fick för mig att gå in på maxi och handla bara tunga saker och sen plåga mig med att gå den långa vägen hem. Börjar även åka på en släng förkylning.
En förkylning som jag inte har tid att slåss mot. Igår var jag uppe på dalvik gånger tre. Dalvik är inte torpa, det är uppför den långa jobbiga backen, vid fjällstugan. Man tar sig inte dit upp tre gånger på en dag frivilligt, eller? Först en fältstudie där jag och cissi skulle fråga ut några elever om hur de tänker när de löser 4+3. Irriterad på denna meningslösa och syfteslösa och "vad sjutton gör jag här?" -uppgift åker jag ner med bussen för mina sista kronor. Lite i min egna värld upptäcker josef mig och hippsomhapp ska jag iväg på middag med några delvis okända... trevligt, men på dalvik. Åker ner så småningom till min lght för att en timme senare åka upp till fjällstugan och scout. Det "bästa" är att gustav och josef har förberett programmet oerhört noggrant och bra, men det dyker bara upp två scouter för att vi inte har skickat ut några inbjudningar.. Så vi börjar på riktigt nästa gång istället och kalasade på mina festrester. Tycker om mina ledarkollegor.
Idag har jag feber, ont i halsen, huvudvärk, är snorig, trött i kroppen och går på alvedon, men som sagt; Jag har inte tid att bli sjuk. Jag är tvungen att gå till skolan.   

Kommentarer
Postat av: Maja (först på listan)

Tack själv. Det var riktigt trevligt:)

2008-08-28 @ 16:51:54
URL: http://www.ljud.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0