Det är din fest, du bestämmer

Idag känner jag mig som Micke Bindingsfield (eller vad han heter), den kända festarrangören. Onödig kunskap som jag har.
Hur väljer han ut festfolket? Hur vet man om man vill ha en liten intim tillställning med folk som man känner väldigt väl, eller en stor fest med folk som man känner och/eller skulle vilja känna bättre? Ska festen vara sluten eller är det okej att ta med sig folk som jag borde lära känna? Är det okej att inte bjuda vissa?
Hur seriös ska inbjudan vara? Ska jag skicka ut inbjudningar via facebook, mail eller med brev? (Facebook-kul för gästerna att se vilka mer som är bjudna, men har merparten av mina vänner det -nej, Mail-smidigt och miljövänligt, men har jag allas mailadress? -nej, har alla mina vänner mailadress? -nej, Brev-åhja helt klart underbarast att få, men vilket sjå att göra, dyrast och omiljövänligast). Problemet är väl att nu har jag börjat sprida ut inofficiella festinbjudningar till höger och till vänster, utan att ens ha spikat klart att det skall vara fest. Så djungeltelegrafen kommer väl hinna före migsjälv. Big problem isf.

Ett stort problem är alkoholets vara eller ickevara. Folk svarar mig; Det är din fest, du bestämmer. Om jag säger; Hänsyn till två dryckesläger, så blir det inte så enkelt.
Klädkoden kan jag men måste finna dess syfte.
Sen är det synd att vissa inte kan komma. Måste folk bo på annan ort än min?
Jag brukar inte ha inflyttningsfest, och det är faktiskt märkligt så många gånger som jag har flyttat de senaste åren.  
Och oroa dig (inte), du kommer få en inbjudan Om det blir en fest.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0