Bröduppror

Jag hade lyckats undanhålla dem mitt nya nummer heeela sommaren, men så jobbade jag extra i den andra hemtjänstgruppen, tanterna där gillar mig verkligen, och dum som jag blir efter rövslickande, fjäskande och komplimangterande så gav jag dem alla mina telefonnummer. Resultat; de ringer mig varje morgon i princip, och när de inte ringer beror det på att jag redan är där..
De rinde idag alltså. Men idag ska jag baka bröd för jag är verkligen trött på brödutbudet i våra affärer. Är det bara jag som reagerar på det enahanda och tråkiga brödet som säljs? Jag vill ha ett nyttigt bröd med frukt i, det är det godaste. Och om/när man väl hittar ett bröd som faller en på läppen så slutas det snart säljas. Det är som en slags linnea&bröd-förbannelse. Man borde göra något slags bröduppror.. Det konstiga är att om man bara åker till tex danmark så finns det plötsligt ett mycket större brödutbud. Detta är ett starkt och viktigt i-lands-problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0