Vfu

Jag är ute på vfu i fem veckor med start i måndags. Mina dagar brukar börja i johns bil med john, cissi och sara. Då har vi peptalk de 20 minuter det tar att åka till habo. "Jag Vill INTE. Alltså jag vill inte aaaaalls. Kan vi inte åka till Hjo istället? John!, stanna bilen, släpp av mig ögooonbliiickliiigen. Det här är inget kul. Jag är så opepp. Jag är trött. Panik. JAG VILL INTE. Fatta. Fem veckor, men det är typ bara fyra veckor kvar nu, är det inte alls, joho! för de sista dagarna är det lov, jamen det är knappt onsdag nu ju. Jag har ont i magen. Jag vill inte". Det är egentligen vfu som vi behöver men det är ingen som tycker det är skoj, för när det väl kommer till kritan så är det inte min klass, jag tar inte besluten och jag måste hela tiden "fråga om lov" för saker. Samt vara trevlig, tillmötesgående, på och nyfiken. Dock. Sen när du sitter i ett grupprum med de jobbigaste och charmigaste gossarna och känner att du gör något bra och de med Då är det så skönt. Då tänker man "det här kanske funkar ändå (i tio år)". Ingen vill bli lärare.

Det finns en fredrik och han är student i samma lärarlag som jag. Idag har jag fått samma fråga massa gånger -Är du och fredrik gifta? -Jaa.. vill du se ringen? Ironi funkar inte med elever. Att sen skoja om det med kollegorna kommer med en följdfråga -Är ni det då? Hallå? Ihop då? kanske kan bli? Tack och lov är jag och sara kärleksbundsförvanter. Tänker inte skriva någon större utläggning om det här men om man idag som 22-årig tjej, studenska och tillika frikyrkomänniska aktivt inte är ute efter kärlek-kärlek och grymt lågprioriterar det då anses man vara "förnekande". Strunt samma. Det råder kärlekshets i vårat samhälle mina damer och herrar.    

Jag har redan fått mer ansvar än vad jag hade på hela min praktik i höstas. Min handledare erbjöd mig att ha alla sista veckans lektioner. Sa jag att jag går andra terminen? jag svarade nu tar vi en sak i taget.
Jag tycker det är grymt intressant med skolpolitik och idag var skolverket på skolan. Jag frågade ut rektorn om vad de hade intervjuat honom om, likaså en av "mina" elever. Skulle hemskt gärna suttit med på det mötet.
Nästa vecka drar tema kroppen igång. Kan man ha ett tråkigare tema? det är no och det suger.

Igår hade jag bejbs. All heder och kärlek till bejbs. Jag mår så mycket bättre efter dem. Min rustning är på (hehe). Ett psykiskt steg. Idag ett fysisk steg med vattengympa. Lite märkligt dock, jag blev mer ansträngd än vanligt och det kändes som om allt gick i slowmotion. Sen gick jag till johans och köpte världens godaste nöt/kola-paj. Nyttigt värre haha!  
Och nä, jag vill inte gå och lägga mig för imorn när jag vaknar kommer jag ändå vara utmattad och då har jag hela dagen framför mig. Dock imorn kan jag vara hemma till fyra. Skönt skulle det vara.

Kommentarer
Postat av: Maja

"Jag frågade ut rektorn..." pappa eller? hehe

Har jag förresten sagt att Jonas Hassen K. satte sig bredvid mig idag!!!!!!!! Det var så overkligt, jag blev sån där fjortonåring som ser den snyggaste killen i pojkbandet-aktig.
Det borde du skriva ett inlägg om. Punkt.
(Jag dör fortfarande vid tanken på det....)

2008-04-03 @ 18:14:05
Postat av: Linnea

rektorn heter Mats och har cheap monday -jeans. ingen kostymnisse direkt.
och ja, du har nämnt jonas några gånger hehe. men nu vet alla som läser din kommentar och den här att Maja Har Träffat Jonas H.K. idag och Maja är alldeles kär i honom. jag hoppas verkligen att du inte lät tillfället passera utan att du la in en stöt (du satt ju faktiskt jämte honom)!

2008-04-03 @ 23:11:21
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0