Vfu V

Jag skulle vilja kidnappa hem en av mina elever. Han skulle kunna få bli min son, det vore faktiskt hellugnt (just det!). Han är så fruktansvärt kreativ och jag vill vara med och stötta honom på den vägen. Den vägen kan lika gärna bära eller brista. Äh, jag har skrivit om honom tidigare.. 
Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar i min fyra och det betyder fyra dagar innan hjärtat kommer gå i tu. Pratade med min handledare om det och hon är ju, som sagt tusen gånger, väldigt sund. Hon sa att jag måste vända det itudelade hjärtat till något positivt. Det är inget oproffessionellt över att ta folk till sitt hjärta. Och hon frågade om jag hade några särskilda favoriter och jag kom först bara på han som jag nämnt en massa. Sen kom jag på en till. Men sen skulle jag komma på flera för jag kan ju inte bara favoritisera två stycken och då blev det genast svårare. Är inte det läskigt så säg.

Alla era lärare har också haft favoriter oavsett hur mycket de hävdade att så inte var fallet. De har även analyserat er, era föräldrar, syskon och vänner. Att vara omgiven av så mycket skola får en att tänka på ens egen skolgång och vad mina lärare sa om mig. Jag hör samtalen. Jag kan känna igen mig i så många olika elevsituationer. En som har det jobbigt i engelska, en som har jättelätt för läsa och stava, en som har svårt/lätt för matte, en som är kreativ, en som går emot resten av tjejerna och tycker idrott är roligt, en som är ganska barnslig men som inte bryr sig, en som är stark. Det var jag på mellanstadiet. 

Imorn ska jag ha hand om alla lektioner. Fick jag reda på idag. Ojojoj vad det känns bra. 
Jag har haft väldigt mycket engelskalektioner under min vfu. Idag och igår så gjorde vi dolls av toilet-rolls. Vilka fantastiska, färgglada skapelser det blev!! Helt underbara! Idag så skulle de presentera dem och spela upp ett litet drama i grupper inför klassen. De flesta dramorna innehöll väldigt mycket pang-pang-pang, vilket ni kanske också kan tänka er speglar elevernas vardag i form av tv, data, ps etc.
 
Hela mitt liv känns som skola just nu. Det är det som får plats. Det är väl inte riktigt sant. Men jag satt och kollade på resten av vårens schema och jag har knappt några lediga dagar alls, det suger, och jag går oftast från åtta till halv fem. Borde inte det vara olagligt på våren?? Så i bussen hem konstaterade jag och Linda att man kanske skulle schemalägga helgen med massa plugg. Kan jag ju lika gärna göra eftersom jag inte ska till Västerås vilket var planen länge. Okej, en ledig helg, jag har inte mycket planerat att göra, någon som bjuder högst?

Jag är dubbelbokad igen. Men om en Månad! Jag fattar noll. Folk behöver inte vara ute i så himla god tid om de ska boka upp samma dag. Så nu vet ni, men ni ser inte det tillhörande minspelet tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0