Vfu IV

Den här veckan har gått himla snabbt och varit smärtfri, det tycker jag om! Imorn är det fredag och sen är det en och en halv arbetsvecka kvar tills långa sovmornar och långa frukostar på balkongen är möjliga. Just nu finns det inget som lockar lika mycket som det (förutom en varm utlands-semester). Längtar efter lugnet dvs tills jag får lugnet. Nästa vecka är av nivån gud-bevare-mig-väl hur ska jag sitta ihop efter den?

Nu ska jag rita morgondagens 14 glosor. Jag vet inte hur. Förslag på bild tlll ordet dimma?

Något som jag funderar mycket på under min vfu är hur den pedagogiska verksamheten är upplagd. Den tanken är intressant. Jag har en gosse i klassen, han är så kreativ och smart och snabbtänkande -egentligen, men de himla böckerna kväver honom. Jag vill inte jobba i en sådan skola där bara en intelligens räknas. Jag pratade med min handledare om det idag. Hon är som sagt bra och kväver inte mina tankar bara för att jag kommer med alla möjliga, kritiska, tankar. Ibland har man inget val än att vara med och försöka förändra. Jag vet massa saker jag skulle förändra. Men allt har sin tid. Typ bli lärare, bli rektor, bli kommunhöjdare, bli skolminister. Ett litet steg i taget. Och så drömmarna förstås.       

Jag är expert på att dubbelboka mig.. men samtidigt har jag ingen koll nu så jag vet faktiskt inte om jag dubbelbokar mig eller om bara hjärnan har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0