Scouthimlen

Imorn ska två bra saker kombineras nämligen scout och Bejbs. Dock. Jag är sur på mina ledarekollegor. 
Kommer inte (vad jag vet); Gustav, Josef, Oskar, Emelie, Simon, Henrik. 
Kommer (vad jag vet); Sofie, Andreas.
Kommer kanske; Koffe, Jakob, Albin  
Resultatet; Hälften av ledarna kommer inte. Jag undrar vad de hade gjort ifall Bejbs inte hade kommit imorn. Jag undrar hur de resonerar, även om jag vet en dels resonemang. Har jag anledning att bli besviken?

Menmen. En rolig sak på scouthimlen.
Årets läger "Hemligheten" ska vara på SMU-gården Sundet. Samma Sundet som jag har besökt innan. Samma Sundet som ligger tre mil söder om Värnamo. Samma Sundet som ligger en mil från sommarstugan. En mil från Nybo. Underbart. Den person som inte vill rymma ifrån ett läger för att den får nog på allt och alla åtminstonde en gång existerar inte, vad jag vet. 
Lägret kommer ha mer än 300 deltagare från över tio kårer, varav en är mullsjö och en annan värnamo, men även massa småorter från -tada- runt Nybo som jonseryd, dörarp och vittaryd. Haha!  Det ska bli kul, jag är glad att jag tycker att det ska bli roligt för det är inte självklart att man tycker att det ska bli skoj att åka på läger med sin scoutkår. Dvs om jag inte jobbar.
14-18 Juni är lägret. Nyhem är också då... Men jag hinner iaf med att gå på kvällsmötet fredagen den trettonde. Piensoho ska dit hela veckan. Pingst har snott Piensoho totalt. Jag tycker att han borde söka pastorstjänsten i Fjällstugan, rent drömtänkande, men vi behöver en bra pastor och vi söker en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0