April april

Fick ett mess från min syster nyss. Hon var uttråkad och ville lura någon. Nu ska jag återge en sms-konversation.
När: 15 April 07.
Var: Stockholm C och på tåget till Uppsala.
Vem luras: Maja.
Vem lurar henne: Jag.
Varför: Jag var uttråkad.

(L)Tänk om jag är på fel tåg?? Är jag på tåg 50 verkligen? Jag kommer så hamna i Borlänge. Usch. Folk pratar dalmål. Kul.  

(L)Nu sitter jag på tåget hem från Borlänge. Jag är trött på det här. Är hemma om ca 2h. Har mamma ringt dig? Kom du hem säkert?
 

(M)Va är du i borlänge? Vad gör du där? Haha jobbigt fast komiskt. Mamma har inte ringt, annars är allt bra med mig. Ska sova nu.. Godnatt

(L)Ja det undrar jag med.. Jag hoppade på fel tåg. Konduktörerna sa att det blev bäst att fixa till i Borlänge. Jag antar att du inte kan underhålla mig i natt då.  

(L till Petter: Hej! Kan du meddela min syster imorn att jag inte hoppade på fel tåg till borlänge, utan att jag kom till uppsala å är en ljugpotta,? Det vore nog bra..=) Natti)

Det kanske är elakt men jag satt på ett tåg, var uttråkad och tyckte det var mer roande att måla upp lite drama än fortsätta vara uttråkad. Då är det väl helt okej att luras lite?

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag minns en kväll full av oro för sin stackars syster. Och jag blev rätt sur när jag insåg att du inte alls hade åkt omkring helt ensam i dalarna mitt i natten, grr.
Fast nu i efterhand är det ganska kul, roligare än mitt skämt (som vi inte bör lägga ut här hehe)

2008-04-02 @ 15:56:50
Postat av: Zacha

Om du försöker hävda att någon är mer lättlurad än dig så kan du aldrig lyckas...
Jag har ju till och med lyckas utan att ens göra det med mening.

2008-04-02 @ 17:44:29
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: Linnea

Maja: jaså, det tycker du inte? tror du inte att det skulle vara uppskattad? haha!
Daniel: what?!?

2008-04-02 @ 21:13:27
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0