På andra sidan bron hittar du mig

Aropå repris. Funderar ju på att hoppa med i basumba vid väl valda tillfällen som polen och chicago-turnén. Isf är det imorn det smäller.. Med lisa som medbrottsling. Men jag vet inte om jag är redo för en sån grov kriminalitet som att återvända till en kör jag lämnade för tre år sedan. Men det är roligt att sjunga i kör! (Om det inte är i typ i.o.p.. -låt dig inte luras av att de ser ut att ha kul. Fast om man har tur kan man träffa sin blivande kombo där, eller hur ida?=).

Habo:s PO-man är av det överambitiösa slaget. Vi ska ju ut på praktik nästa vecka och några veckor fram, och det ska bli spännande och roligt! Ser verkligen fram emot det. Jag ska till bränninge och en 4-5:a mesta dels men två dagar är jag placerad på hagaboda.. Hagaboda! Hagaboda är en högstadieskola. Jag vill inte vara på en högstadieskola med massa farliga tonåringar som kommer attackera mig och spränga skolan i luften. Låt mig vara och låt mig mig få vara på den förskola som jag hade planerat in mig på från början. Men okej, tonåringar funkar väl ganska bra med. Fast på en kompis-nivå, inte lärare>elev-nivå. Åh johny hur tänkte du?
 
Vi hade studiegruppstid idag, och handledarträff. Med hönan klara(?) från kalle anka och som är vän med kajsa anka. Eller studiehandledaren heter varken klara eller höna utan barbro. Barbro har läppstift som letar sig långt utanför läpparna och vita, märkliga sträck på ögonlocken och jag är lockad att ge henne en make-up-kurs -anonymt såklart, då jag har, och jag fattar inte HUR, fjäskat in mig hos henne. Jag är inte överförtjust i förvirrade hönor. Men nu verkar min grupp ha accepterat att vi har henne som handledare, så jag fick lugnt sitta och tiga med min åsikt. Men vi fick fantastisk kritik på våra arbeten.. hehe på bekostnad av grupp 7. Hönan råkade tro att vi var grupp 7 och hon var ganska missnöjd med deras arbeten vilket hon meddelade oss med en besynnerlig blick, medan vi satt och var förvånade och förvirrade. Men hörrudu vi är grupp 8. En ambitiös och diskuterande grupp.. Som ibland ger mig irritationsångest längs ryggraden men som ibland är ytterst roande och trevlig.
...och där jag har blivit den kristna evangelisten. Jag fattade inte att folk är så nyfikna på tro. På min tro. Och det känns bra att jag kan stå upp för den och att det accepteras. Jag är ju ingen "farlig, karismatisk, begränsad, med konstiga åsikter" kristen. Haha.  

Jag bor på andra sidan bron. Det finns inte bara fördelar med att bo nära skolan. 1) du kommer lätt försent 2) du blir lat 3) du måste slutföra alla uppgifter på eftermiddagen eftersom de som bor långt bort har pendeltider att passa 4) jag saknar naturen, den enda stora gräsmattan nära mig ska det byggas ett s m o t -hus på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0