Lördag

Jesus sa ; känn ingen oro. Vidare sa han  "var dag har nog av sin egen plåga" men också "jag är med er alla dagar intill tidens ände".  På min anslagstavla finns det en lapp där det står just känn ingen oro-bibelordet. Fick med mig den lappen någon gång från en tonårssamling för flera år sen. Sen ibland vissa dagar, när man står halvt borta och bara stirrar framför sig så, om man har tur och står vid just den anslagstavlan, slår orden emot en, och man tänker ja visst är det så. Tack. Varför ska jag oroa mig över saker som säkert inte kommer hända ändå. Eller saker som faktiskt kommer hända. Om man är en överlevare så överlever man. Jag överlever. Men med ett stort MEN efter. Alla mynt har två sidor. Jag hoppas på det bästa. Om man låter myntet ligga stilla ett tag kanske det uppstår stabilitet. Jag behöver stabilitet i mitt liv just nu. 
Igår kände jag folket som kom på besök, ikväll känner jag inte folket. Men det blir skoj! jag gräver efter energi, och hoppas på att hitta en riktigt trevlig linnea. Fast allra helst så skulle jag vilja ha det som jag sa till ida tidigare idag.
"Helst ligger jag kvar i sängen idag"
"Men du kan ju inte ligga kvar i sängen hela dagen?" 
"Nä... men sen lägger jag mig i badet, och senare lägger jag mig i soffan"

Fint va?=)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0