Skönt

Skön dag. Favoritbrödet sen barnsben är bakat. Lasagnen är tillagad. Utvärderingen av min insats är 95% klar. Gott. Känner av en viss ledsamhet. Jag vill inte lämna min jobbiga, charmiga klass..! Jag vill inte lämna min handledare ensam med dem heller. Inte vill jag lämna arbetskamraterna -i alla åldrar, personalrummet, jp, kopiatorn, gympan, lars, skolmaten, pendla dit med mina studiekamrater, leka tant med sara, habo...
Jag vill i n t e tillbaka till skolan, alla mnsk, bristen på tydligt sammanhang, stressen, barbro, uppgfterna.. Men vad kan jag göra? Så jag antar att det blir bra.
 
Vad har du fått ut av scouterna? Vad får scouter ut av scouterna? Har visst tagit på mig att hålla ett scoutinvigningstal. Ingen annan ville och hur svårt är det på en skala? Hoppas bara att min dagissmitta i halsen försvinner och att talet blir bländande, det skulle kännas ruggigt skönt. 

bild, matte å religion?
hehe.
jag går å lägger mig försent. godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0