ledig dag

Tror jag. Hur ska jag veta om jag tillhör grupp 3? Nä just det. Så därför är jag nog ledig idag, jag valde att tolka det så iaf. Och jag har inte haft en ledig dag på hur länge som helst, dvs om vi inte räknar med förra veckans torsdag och fredag, men de berodde enbart på min framförhållning.., så det är inte mer än rätt att jag får vara ledig idag. 

Tada! och där fick vi ett exempel på typiskt linnea-text-snitt.

Vad gör jag då en ledig dag som denna? En ligger och halvdrömmer halvtmedveten i sängen, mycket enerverande om scouterna. När jag gick och la mig igår så kunde jag inte släppa scoutledarsamlingen i tankarna och när jag vaknade så fanns de alltså kvar. Kanske för att jag blev så positivt överraskad av samlingen hos hm paret åkerman? De hade det mest underbara vardagsrummet, i princip en stor glasvägg med utsikt mot vättern. Köket var urmysigt i beige-gult trä. Han är entreprenör med ngn arkitektinriktning. Suck. Kärleksfullt och värme. Sen satt vi scoutledare tight runt det vackra slitna träslagbordet, och faktiskt lyssnade på och pratade med varandra. Vi organiserade oss..! Min nya scoutkompanjon heter simon, vilket jag är mycket nöjd med, stina får henrik. Plus att vi ska få dela de bra scoutledartonåringarna, men om de kan man knappast ha önskemål (fast det har jag ändå, men det är ju lite tabu..). Så allt kommer bli så bra, så bra. Även om risken för att ha hoppat över ån (vad säger man??) lite väl tidigt är uppenbar. Men jag känner mig så upplyft av det positiva igår. Jag vågade tom bli skjutsad en bit hem med några, och det gick bra! Ojoj. Jag har bestämt mig, inspirerad av stina, för att bli den nya positiva och inspirerade linnea. Jag tänker inte klaga på att världen är skit, för världen blir inte bättre bara för att jag bekräftar att den är det, dessutom vill jag, efter en klok persons råd, vara en bättre och gladare förebild för min bror. Ja. Livet blir bättre då.
Men självklart ska jag få gotta mig i tycka-synd-om-mig-känslan också. Jag kommer aldrig bli en halleluja-hurtig människa.
Glid i frid=).                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0