lärarlinjen och konstvetenskap

Jag som trodde lärarlinjen skulle vara slapp! Ack vilken besvikelse! Jag menar, det var ju för slappheten som jag sökte mig dit. Lärarlinjen är noll lik konstvetenskapen i våras. Då visste jag precis hur mina dagar skulle se ut och när det var dax att ta tag i plugget, dvs ibland pluggade man ihjäl sig men man hade även rejäl semester därimellan. Nu... pluggar man... jämt. Utom när ens sociala plikter som människa gör sig påmind och/eller när man behöver vila för annars dör man. Imorn ska grupparbetet om lärande och skola (tror jag..) lämnas in, tisdag muntlig examination om konflikthantering, fredag hemtenta om lära för att leda (eller?) och jag fattar verkligen inte vad den ska innehålla alls. Hujeda mig. Men inte sitter jag och pluggar nu... nä snackade med systern min ett bra tag, jag tycker verkligen inte om att hon ska flytta runt och flytta bort hela tiden..!, samtidigt som jag shoppade lite musik, så kent kan komma hem till tant moi. 
Aropå konstvetenskap, nu har jag anmält mig till en 7,5p kurs á la 1900-talskonst till våren. Skoj va?=) Hoppas bara tiden räcker till (...). 

Idag är första dagen på länge som jag får vila och ta det piano, det är skönt, men jag blir orolig och klättrar på väggarna, för sån är jag. Precis som min far. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0