Jag pluggar

Nä jag sitter inte alls här och lyssnar på u2.. -vilket var alldeles för länge sen, de är som en kär gammal trygg vän. jag tror att någon flyttar ut från lägenheten snätt tvärsöver.
jag och ida var på loppis idag på tändsticksområdet. det var för mycket folk där för att orka leta efter fynd och annat. hade mina bruna mockavinterstövlar på mig, de blev mina tack vare karro för 99:- från barnavdelningen för något år sen -bra att ha små fötter. skorna påminde mig om vasstena. tror det finns lite sån känsla kvar i dem. gruset mellan skolan, pc, och kyrkan, själva pc och kyrkgolvet. faktiskt en ganska mysig känsla. saknar inte vasstena, men jag saknar de mörka sällskapskvällarna. saknar glöggdrickandet. är nog på juligt humör. julen smyger sig på mig, jag blir lika överraskad varje år, men det är en mysig känsla. jag är nog sån, jag glädjs och räknar ner till vissa dagar. tex min födelsedag, det är urspännande att veta att jag fyller år om exakt två veckor. om sex dagar ska min hemtenta vara inlämnad och jag har knappt börjat.. men nu har jag fått en bra knuff i rätt riktning, därför sitter jag som sagt inte här och lyssnar på u2.
jag längtar till italien och jag längtar till frankrike. funderar på att ta mina undanlagda sommarpengar och bara dra. skulle vara sååå skönt. emelie ska resa till gambia i två veckor(!) i november med sin david. kan man bli mer avundsjuk? fikade med henne igår, det var skönt och kändes lite som förr. kanske kan det bli så igen. lovade att skriva brev till henne, för annars kan hon inte få min nya adress. vi är båda sånna, dåliga på att ringa. jag är verkligen katastrofalt dålig på att ringa folk. på kvällen var jag i pingstkyrkan med sara, lina och rebecha, och jag förstår inte hur man lär känna folk där. det är nog stört omöjligt. den enda jag "kände" där var denna erik. muha. så jag stack därifrån ganska fort efter mötet. men mötet..! haha! frimodigt och härlig lovsång. grymma musiker. det var en etiopisk predikant där. predikotid: ca 70 min? så jag gav upp hoppet för en klockren och intensiv predikan snabbt. men jag iaktog hans kroppspråk. älskar sånt, karismatiska människors kroppspråk. och folk föll ihop när han bad över dem. jag blev nyfiken på vad som hände mellan hans händer och deras huvuden. skulle gett mycket för att få vara en partikelenergi där! imorn hoppas jag på ett svenska kyrkan-möte. jag behöver jämna ut mötes-balansen lite=). nu tog skivan slut. ida kom in. nedrans. måste ju plugga.        

men om du nu orkade läsa vad jag har skrivit märker du säkert att orden inte kommer i någon rytm. var är inspirationen? den får gärna falla över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0