En sorgens dag

Usch vilken ledsam dag. Sista dagen i min klass. Det känns i hjärtat. Men vad jag är glad över att min praktikkontenta blir så positiv! Suck. Jag kommer sakna dem. Jag kommer sakna det praktiska. Att få vara ute i en klass och känna att man faktiskt gör en skillnad. Jag har blivit så mycket klokare under dessa tre veckor. Fått en helt annan förståelse för människor. Alla snackar våld men det finns så mycket kärlek i barn. I lärare, vaktmästare, rektorer, mattanter, fritidspersonal, lokalvårdare etc.

Jag har verkligen haft koll på mina mornar så att jag inte ska försova mig. Tills idag. Jag vaknade 07.25 och tåget avgick 07.37. Noll chans i världen att jag skulle hinna med det. Helt skakig slänger jag mig på telefonen och ringer min far, som jobbar i habo, och säger till honom att hämta upp mig om 10 minuter. Då är han 30 sekunder från att åka hemifrån, så man kan säga att jag iaf hade sekundrarna på min sida då. Stoppar in huvudet i duschen, klär på mig, stoppar in linserna med en darrig hand, slänger ner allt jag behöver i väskan, och 07.35 sitter jag i citroënen. Frukost, torka och fixa håret, och borsta tänderna sker på 15 minutersbilfärd. Signumet för dagen blev stress och ett huvud som inte är riktigt vaket. Jag har känt mig lite som en zombie, ansträngt mig för att få liv i mig, gått ut på alla raster, gått rörelserundan, försökt vara trevlig och öppnat upp ögonen, nypit mig, druckit te och ja..kopierat massa papper, men inget verkade funka. Vid lunch, med läskigt rosa köttbullar..., kom jag på att jag kunde ta en iprem och då lättade dimman. Vet dock inte om det vart så klokt för genast blev sista-dagen-intrycken mycket intensivare. 
Har fått många lappar, kramar och mycket kärlek. Det bästa måste vara när sara berättade om en viss grabb och att han hade sagt att han skulle sakna mig. Denna grabb har jag vart försiktig att närma mig, av olika anledningar och nu bara... otippat och sorgligt. Jag kommer sakna massa underbara, jobbiga personer. Suck då, nu blir det här lika böligt som i början. Gick på träslöjden och där berättade Greger om deras godismöbler, och deras söta små uppgifter. Sen kopierade jag massa bilduppgifter och jag känner mig nu väldigt peppad att göra en bild-pärm. Sista lektionen hade vi nutidsfrågor och det fick jag ha hand om. Eftersom du inte vet hurdan min klass är så kan jag berätta att det vart stort för de Lyssnade.

Kan meddela att jag fick allt annat än U i min handledares utvärdering av mig, och nu är det bara att ta fram den eller några elevers lappar vid en dålig dag..     
Kanske ska jag våga bli trött och släppa taget nu.               

Kommentarer
Postat av: Ankh

Du kan komma och ta hand om min klass i Eskilstuna... Vi går verkligen inte jämnt upp de flesta dagar. Jag trodde jag var pedagogisk, men mot 6:or är jag uppenbarligen chanslös =/

2007-10-13 @ 12:35:17
URL: http://ikluv.blogg.se
Postat av: Linnea

Mmm visst du=). Jag kan hålla en pedagogisk lektion med/för dig, fast jag tror inte det hjälper.
Det kanske bara tar tid att bli accepterad där? Kämpa på!

2007-10-14 @ 18:52:06
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0