Sugen på finland någon?

Jag gjorde ett schlagertest på internet. Hade 9/10 rätt. Nedrans -ett fel. Ja, så kan det gå. Jag tror att jag och mina syskon har blivit uppfostrade i en väldigt schlagervänlig miljö, vilket inte innebär att man tycker om musiken per automatik. Men för mig (oss) är det inte ett alternativ att; 1.missa esc 2.inte få uttrycka ens bubblande åsikter 3.inte totalsåga hela tävlingen om sverige loosar 4.våra grannländer inte ska rösta på oss.
I år var esc fruktansvärt dåligt och tråkigt. Burrmusik. Trots att Sverige skickade ett av de bästa banden i världen dit (vill inte låta som en nationalpatriot men så är det). Jag skrattar bittert när jag tänker på "underhållningen" och de finska före-musiken-reklamfilmerna. Nu har finland sålt sig dyrt. Sugen på finland någon? Uschuschusch. Jaja, trevligt sällskap hade jag iaf. Jag befann mig extremt långt upp i vårt avlånga land hos braiga Gunnarssons. De bor jämte gränby ishall. Som ligger i uppsala. Så långt upp har jag aldrig varit i sverige och jag skäms. Sov över där, vaknade tidigt och rotade igenom deras kyl efter mat och rusade iväg till löten (09.30!) där det var scout-gtj. Jag har aldrig tänkt på hur vackra blåskjortorna är men när scouterna stod jämte den svenska flaggan var jag 100% redo att överge grönskjortorna till förmån för deras. Alla svenska scouter borde ju ha samma! Per predikade, och eftersom min bänk var terroriserad av små, tjatande och gnälliga barn hade jag svårt att koncentrera mig. Tack och lov var per smart nog att göra en snabb kontenta av hans 4 huvudpunkter, så tom jag kunde knyta ihop allt. Bra grepp. Fikade lite med hm bekanta kan jag nog kalla dem och det var trevligt. Läskigt att man kan dömma folk så snabbt. Särskilt positivt. Jag tycker om lötenkyrkan, synd att den ligger några miljoner mil från där jag bor. Sen tillagades och åts den äckligaste stuvade potatisen någonsin, faktiskt. Umgicks och gick hem. Gick inte på helles predikan, eftersom hennes kyrka låg ytterligare några miljoners mil i fel riktning. Tyvärr.

Dessutom loosade sverige i hockey.  

Men trots det är jag på gott men trött humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0