Kungen är i stan!

Kungen, drottningen, kronprinssesan och det japanska kejsarparet är i stan! Allt tack vare att mitt namns upphovsman, Carl von Linné, fyller 300 år. Han bodde här i uppsala en stund av sitt liv. Må så vara att de flesta här i uppsala verkar ganska trötta på allt tjat om hans blommor och bin (typ) -system. Jag är det, har fått min beskärda del av Linné, från småland, sedans barnsben.
Däremot är jag inte trött på våra rojaliteter. Vilken majestätisk känsla vi har i stan. Ujujuj. Verkar kanske lite konstigt att jag inte är på plats utanför universitethuvudbyggnaden och inväntar kungen. Men, det har jag redan gjort. Tiden gick sakta/snabbt, jag blev otålig och insåg att jag hade böcker som väntade på mig hemma. Är dock lite kluven till det här med majestäter. Det är sjukt att folk föds kungliga, utan frihet. Men ändå, europas kungligheter motsvarar hollywood, och så länge jag inte är kunglig så är det väl okej. Hann även lägga märke till (hm) alla poliser och de extremt många polisbilarna här. Oh my God så att säga. Poliser. Poliiiser! Det är poliser och hantverkare som gäller. Rent generellt alltså. Läkare enligt annat. Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0