Konst-iga citat.

Jag somnar nästan på seglektionerna, jag antecknar inte ens längre för lärarna (särskilt tomas..) pratar bara strunt. Exempel på min lärares knascitat (som säkert var citat från någon annan, typ idiotfreud) "Kvinnan måste förlika sig vid avsaknaden medans mannen måste förlika sig med rädslan för att bli kastrerad.".
Idag gick lektionen i psykofreak-sexbesatta-Wiens (österrikes) anda, i form av tex Egon Schiele (dessa två är snälla bilder, "tom" jag som är konstigtkonstvan tog illa upp av vissa bilder, men naturligtvis länkar jag till flera bilder=) lägligt att den blev blurrig här..) och Klint (inget illa ment om honom mer än wien-andan).         
Däremot gillar jag Helen Schjerfbeck målningar. De är eleganta. Men hon är finsk.

Fick veta vad tentan skulle ha för tema. Temat blir vad vi vill. Vi ska redovisa en eller flera teman i konsten och arkitekturen från 1800-talet till idag. Jag är inte alls förtjust i det. Nä! Detta innebär att jag måste läsa allt i alla böcker för att få mig en uppfattning. Det vill jag inte! Eller så bestämmer jag mig bara för ett tema och kör på det... Uppmaning; Brainstorma massa förslag till mig! jatack gärna. Inga förslag är för dumma. Dagens sanning. 

Kommentarer
Postat av: maja

postmodernistisk konst!

2007-05-24 @ 13:05:05
Postat av: Linnea

Kul med en som vågar ge kommentarer om konst!=)
Jag skulle säga modernism/expressionism. Särskilt schiele och klint. inte post. Förslag på teman tack=)

2007-05-24 @ 14:39:48
URL: http://primusinterpares.blogg.se
Postat av: maja

det var ett förslag på tema--

2007-05-25 @ 13:56:59
Postat av: Linnea

då var det ett dåligt förslag eftersom jag ska redovisa för konst och arkitektur från 1800 till idag.

2007-05-25 @ 15:47:08
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0