Dax att plugga kanske.

Varför lyckas man alltid få massa andra saker i ens skalle när man egentligen måste ha allt fokus på en enda sak och det är tentan. Det är som om tankar bara hoppar på en, och blir dubbelt upp viktiga, bara för att sabba mitt tentaplugg. Undra om det är undermedvetet. Låter inte helt orimligt.
Tenta-teman som jag funderar över är; vem för vem?, individen, dröm vs verklighet, tema tema, struktur vs rörelse (hm den är bra), tidsanda. Men inget känns helt klockrent. Är det någon därute som kan slå samman alla ingredienser till en kaka och ge mig?
I övrigt blir huvudvärk och tankar tillsammans en ytterst trevlig soppa.. Det är som om de har en strid om vem som ska vinna linneaslaget. Ah de slåss om mig såklart. Hoho. Tankar kan sprida sig i hela kroppen och koppla bort allt som gör fysiskt ont. Men huvudvärk gör ju ont. Jag fryser sen det älskade regnet öste ner och gjorde allt så underbart grönt. Finns inget bättre ställe än kyrkogården då. Men nu ska jag sluta skjuta upp på pluggandet. Det gäller att ha allt på spjärn. Hm ivory passar ju skitbra till mitt humör.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0