Avslut för vissa men inte hejdå.

Varför är jag högst medveten om att folk slutar skolor idag? fick en idé igårkväll att jag skulle kolla igenom kort från hjälmared och vasstena, för att komma in i Major mfl-move. Detta var en dum idé. Det borde det inte vara. Jag har knappt saknat vasstena överhuvudtaget, och hjälmaredsaknan gick ju över för mer än ett år sen. Det som man kan sakna är folk och gemenskap. För det kommer aldrig bli samma sak igen, och det kan tyckas orättvist när man lever i en sån bra gemenskap. Hur ska man finna en sådan gemenskap igen? det undrar jag än. Det går nog inte. Fast man kan ju hoppas! Men jag är tacksam att livet går vidare. 

   
Hjälmared (mittenbilden: om det är ngt jag ska sakna är det vi). 
   
Gotland (T.Boström i mitten woho, har hans autograf på cd,
i övrigt så föll jag pladask för gotland).
   
Vasstena (mittenbilden P:gode gud ge mig massa kraft! haha).
   
Paviljong B (mittenbilden: våra mysiga, inte farliga, grillpartyn;).

Jaja. Vad jag vill säga till Maja mfl är att livet går vidare. Välkommen till världen utanför bubblan. Det kommer att bli Tomt inom dig. Kanske lääänge. Nu ska du lära känna folket utanför skolan, det kan vara jobbigt. Men ytterst trevligt. Tappa inte folket du vill ha kvar, dumt. Även om det aldrig är försent. Så länge du andas lever du livet. 
Hm vilka kloka råd till vem bad om det? Det är bara jag som blir nostalgisk. Ha! 

Jag Vill ha avslut. Mina tankar cirkulerar runt sista(!) tentan och ev baciller som hoppat på mig, men det kan jag inte tänka på för jag ska få trevligt och roligt besök i helgen.   

Kommentarer
Postat av: Per

mmm...mittenbilden. Nu har du satt igång även mina tankar.

2007-05-25 @ 17:29:53
Postat av: Linnea

hehe, illa. på ngt mysko vis vill jag Fortfarande ha några bilder från dig (hmmmm).

2007-05-25 @ 18:17:47
URL: http://primusinterpares.blogg.se
Postat av: Jossan

Ja så har jag lämnat vasstena för gått. Tack för orden. Men jag känner mej lugn som en filbunke. hm. Känns sååå skönt att vara där ifrån.
För övrigt, de där bilderna mfl hade jag gärna tagit del av..
Börjar livet på måndag, sommarjobbet börjar.
Lycka till på tentorna tills sommarlovet kommer!

2007-05-25 @ 23:06:54
URL: http://jofesin.blogg.se
Postat av: Linnea

Även en psykiskt påfrestande dum dålig skola kan man sakna, eller iaf gemenskapen. Vilket du säkert kommer inse nångång. haha. suck.
Dumt det där med ditt minne. Men visst vilka bilder vill du ha då? (svårt för dig att veta iofs=).
Låter skönt att "börja" livet, vad är knepet?=)
Tack.

2007-05-26 @ 11:20:23
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0