Alla kommer hem

Så kommer man tillbaka till ett rum. Som är tyst. Ack. Jag är hemskt ovan. Har vart hemma och firat valborg. (Vadå firat?). Min rastlöshet är abnorm. Extrem. Det är därför jag inte skulle palla en sommar utan jobb.
 
fredagen satt jag på ett tåg i flera timmar. Förstå min chock när jag går av i nässjö och upptäcker en kursare där. Samma gråa jacka och samma mörka hår. Fast jag sa inte hej till honom, jag tror nämligen att han har fått mani på mig, haha! Han är överallt där jag är, det Är läskigt. Sen såg jag honom idag i ihresalen. Men jag sa inte hej idag heller. Jag får fixa idéer är ibland.

I lördags träffade jag pernilla, vi drog till ung kraft. I efterhand har jag svårt att förstå varför vi drog dit... vi kunde gott umgås utan den festivalen och alla småbarn! Men medeltids-mnsk fascinerar mig. Jag älskar deras värld. Vi är elaka jag och pernilla. Det är skönt att få vara elak. Fast mest är vi ju snälla...när vi måste=).

Söndagens
bästa var bara få bara. Jag, pappa och mamma drog upp till öxnehagas naturområden. Helt underbart. Jag saknar ju som bekant naturen här i uppsala. Där pågick en fotbollmatch som jag och pappa följde ivrigt med fina små tilläten, men det var ju inte för fotbollsmatchen som vi åkt dit. Så vi blev tvungna att lämna matchen åt sitt öde. Under promenaden diskuterade vi höger vs vänsterseende, vilket slutade med att alla gick och pekade framför sig på träd för att ta reda på vilket man är.
(Peka på en punkt framför dig med båda ögonen öppna, fortsätt peka men blunda med ett öga i taget, förmålet flyttar sig när du kollar med ena ögat. Det öga som ser samma föremål med pekande hand, är du...).
Jag är högerseende liksom pappa, mamma är vänsterseende. När vi kom hem så fick Gustav peka också. Han är högerseende aswell. Det som man vill vara är vänsterseende, för det betyder att du är smartare och kopplar saker och samband snabbare. Det är ganska konstigt att vi har, iaf, tre osmarta personer i min familj, eftersom det är mycket vanligare med vänsterseende. Sen kom Rolf förbi och naturligtvis tvingade vi honom att peka på något. Alla satt runt matbordet och pekade mot dörrhandtaget, hehe. Det roliga är att pappa vägrade erkänna att han var högerseende! Han är värre än mig. 

Måndag
var det Valborg, och frågan är var ska man fira vaborg om inte vid frlufs i Mullsjö? Någon som har ett bra svar? Näjustdet. Tal av Carlsson (87:a!), jag skulle älska att få en sådan kick som han måste ha fått av att vår-tala, kören sjöng, (den faktiskt ganska lilla) elden tändes, kvicksilverfyllda fyrverkerier avverkades (jag hatar dem av hela min kropp). Missat något? Alkoholfyllda ungdomar. Svenssonfamiljerna med barnvagnar. Hm. Hela mullsjö var där. Det är konstigt att valborg har blivt en sådan tradition. Det är som jul. Alla är där. Alla kommer hem till valborg.  

Tisdag
-åka tåg. Extremt rastlös. Och säg mig, det var en kille som satt bakom mig och pratade mobil, jag hörde varje ord detta eftersom han i princip lutade sig fram och pratade i mitt öra, nästan, varför gör man så? Han ringde fyra samtal och sa samma saker till alla. Fast han undvek/ljög för någon med. (Han skulle käka hamburgare, ja det var trevligt hos maja, de chillade mest, hennes andra hands 2a var jättefin med 2 balkonger, nära till naturen, viktor fyllde år så han skulle dit och käka tårta, hans syster och hennes polare skulle kolla på film på kvällen, men han skulle nog skippa det, och han hade faktiskt inga planer för imorn (läs idag), vill du veta mer så säg till).
Inne på centralen (som jag hyser hatkärlek till, men jag älskar alla betydelsefulla mnsk där, alla har ett mål iaf för dagen) hann jag också bli bli förvånad och småchockad, men denna gång av ett intressant boendeerbjudande. Känner oavsett vad hopp inför hösten. Fast det är långt till dess.
 
Idag har jag haft lektion där jag viljat döda min babblande lärare. De har gjort om schemat katastrofalt!! Jag har bokat tågbiljetter! De förstör! Jag ska/skulle? till vasstena och sedan dra direkt till jkpg och bröllop, pga en lång "ledighet" men nu måste jag ta mig en rejäl funderare.. Gaah. Fick dock tillbaka min tenta idag. Jag skulle önska att jag kunde få kommentaromdömen så jag vet vad jag kan förbättra. Jag vill ha det där A.et. Jag får "bara" b:et. Vg igen. Hahahaha. När ska de genomskåda mina lögner? Men om de inte tänker göra det så kan de väl ändra bokstav till A. Men mitt slutbetyg borde vara finito och klart.
Var och storhandade. Jag handlade en broccoli -maja du borde vara grymt stolt. Broccoli är inte gott men heller inte äckligt. Bara tråkigt. Men iom att det är såååå nyttigt så kan jag väl tvinga i mig lite av det. Aropå nyttigt. I skolan fick vi delta i en studie om kost. fråga 1; Kan du ge exempel på en onyttig maträtt som du äter? fråga2; Kan du ge exempel på en nyttig maträtt som du äter? svar1; snabbmakaroner svar2; chili con carne (jag försökte verkligen tänka och komma på något smart men huvudet stod still!). Nu lagade jag till en kycklingcurrygryta och inte ris..hm burgus kanske?, linnea kom in och pratade av sig samtidigt. Jisses. Hon har intriger i sitt livssammanhang. Ska man vara avis? Nä.

Övrigt?
Det är maj!!
Den bästa månaden på hela året!! När jag var yngre ville jag ha födelsedag i maj. Maj är bra. Ambulansen låter utanför. Hejs!     

Kommentarer
Postat av: josefin

Pernilla är väl alltid elak, inget att ta miste på.
Jag är vänsterseende.

2007-05-02 @ 21:11:01
URL: http://jofesin.blogg.se
Postat av: kajsa

jag är både vänster och högerseende beroende på vad jag pekar på.. :P

2007-05-03 @ 16:42:22
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Linnea

Kajsa; din kommentar tyder på ett högerseende! På flera ställen i texten nämner jag att man ska peka framför sig. Inte till höger eller till vänster om sig. Testa helt enkelt att peka FRAMFÖR dig, så får vi se vad du blir=).

2007-05-03 @ 18:32:14
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0