Vårskrik

Idag är det den 15 mars. vad betyder det? det undrar jag.. hm låter det bekant? kristoffer och christel har namnsdag, men utöver det?? Tänk människa, tänk!

Skön dag. Känner mig ganska nöjd med min dag... nu ska vi inte ta i, men tillfreds med en okejig dag. Kanske beror det på att jag har vart ute i våren och låtit solen värma mig? eller att jag har haft ett socialt humör? kanske för att jag går med rak rygg och inte tänker visa upp en annan syn förrän jag kan sjunka ner i min soffa själv? 
Hade två skolpass. Först ett arkitektur-pass, där jag fick, ve och fasa!, se Mohamedbilder samt muslimska glorior (faktum är att det är först runt 1500t som kyrkorna/moskéerna kommer med alla sina idéer om förbud, suprise..), och sedan hade vi ett bildanalys-pass i domkyrkan. Jag kommer nog ha sönderanalyserat den kyrkan när jag slutar och flyttar härifrån i juni. Någon som vill bli guidad?=)
Har även "träffat" två pojkvänner idag. Intressant vad folk faller för för folk... den ena var en överraskning (undra varför hon faller för honom? undra vad det säger om dem och om mig nu.) och den andra såg ut som en typisk estet(bild/teater)kille, och det var inte någon överraskning. De var lika. Åhnej! De kommer poppa upp och ut nu. Grrr. Alla vårkänsliga människor. "Vårkänsliga" är sååå fel ord.
Har tenta nästa vecka, inga mer föreläsningar om medeltiden, ingen koll på vad det är jag ska kunna, eller hur den kunskapen ska se ut. Om jag känner panik? Beror på. Om jag känner mig stressad? svar jaa?
Dessutom vill jag läsa i mina sju nya böcker! Det känns fantastiskt bra att få gå och hämta ut paket på posten/uppsala livs.
J.Hassen.Khemiri - Montecore- en unik tiger, A.Trotzig -Blod är tjockare än vatten, K.Ingemarsson -Inte enklare än så, A.Coelho Ahndoril -Stjärneborg, S.Stridberg -Drömfakulteten, B.Setterlind -Jag ligger i mörkret hos dig, E.Robild -Första trädgården. (<----- hehe, om typ vadå? 179 år? hmf).
Vilken ska jag börja med? Ska jag ens börja med någon nu när jag måste läsa i massa konst-tenta-böcker? Åh beslutbeslutbeslut. Förresten beslut är ju en jättebra ledtråd till vad det är för dag idag!    

Om jag säger en månad till? 
Om jag säger min favoritlänk? 
Om jag säger den börjar på S?
Om jag säger jag kunde knappt hålla mig undan i natt när jag låg i sängen och mobilen slog midnatt?
Om jag säger rangordna?
Om jag säger lång tid?
Om jag säger framtid?
Om jag säger väntan?
Om jag säger förväntan?

Om jag säger "räcker mina betyg?"

Om jag säger "är det rätt för mig?"
Om jag säger oro?
Om jag säger ångest för någon och inte för någon annan?
Om jag säger höst? 
Om jag säger var? När? Hur? Jag? Kan? 
Om jag säger äntligen?
Om jag säger 14 kataloger? 

Nu har framtiden öppnat, nämligen Studera och det gör mig go och gla, trallala. Ett mål på vägen. Jopp. 


Kommentarer
Postat av: maja

din härmis. bo Setterlind är min favoritpoet och jag sa ju att du fick låna boken av mig.
Du härmas om allt :(

2007-03-16 @ 12:23:43
Postat av: Linnea

precis maja. det är mitt mål här i livet.
nu kan du få låna min istället=) eller kanske inte nu men nångång.

2007-03-16 @ 13:34:08
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0