Superduon

Jag har min kidnappade syster här (vi är superduon, inte elmander och  Zlatan-som är tillbaka i landslaget (var tvungen att skriva detta eftersom vissa av er inte har någon som helst koll på världsliga ting=). Så skönt att inte behöva prata med kudden på kvällen. Att prata med en levande människa, här i mitt rum, det är lyx. Aropå lyx, jag lyssnade på ett radioprogram igår där de pratade om skillnaden mellan lyx och lycka. Vad är vilket och var går gränsen? De kontaterade att generellt är svenskar ganska blyga i sina önskningar om vad lyx innebär. Det är lite småintressant...om du tänker efter.
En annan intressant sak som fastnat i mitt huvud är frågan "om jag är en hammare så är du en...?". Jag brukar se folk i färger eller i frukter men som verktyg?! Den är ju så ny! Måste fundera här...=). Vad är du?.. 

Vi besökte korskyrkan igår.  Igår var nämligen världsböndagen, vilket bör uppmärksammas, och som de unga engagerade kristna vi är, så skulle vi naturligtviis gå på "mötet". Mötet var utformat av Paraguays ekumeniska kvinnoråd och trots att det låter bra och väldigt intressant så skulle låten "kom och ta mig långt härifrån" passa perfekt. Jag och maja suckade i mun "kan vi gå nu? Nä!..". Mötet  var mer uppträdande och halvtaskig tråkig "show", än deltagande, gud i fokus och glädje. Jag vill inte såga den präststuderande som talade och ledde alltet (jag har en tendens att såga allt för många prästkandidater på sistonde) men hon var stel och hm ja mindre bra. När det äntligen tog slut så upptäckte vi en annan prästkandidat i lokalen och då var vi tvugna att ta oss därifrån snabbt och smidigt så vi inte behövde ta sällskap med honom.hehe. Vad har vi för prästkandidater i detta land?? Ja herre gud, säg du det. Jag blir faktiskt arg på det. Men det har väl inte jag rätt till. Som tur är så finns det positiva undantag.. Korskyrkekontenta; dit återvänder inte maja. Inte jag heller. Dock jag försöker övertala maja att följa med till livets ord imorgon. Dit vågar jag inte gå själv. Gör jag visst. Men jag föredrar sällskap=). Jag har aldrig besökt livets ord och dit vill jag. Men övertalningskampanjen går inte såå fantastiskt bra.
Over and out. 

Kommentarer
Postat av: kajsa

skiftnyckel! ;)

2007-03-04 @ 23:16:01
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Linnea

skiftnyckel? intressant. själv tror jag på en sån där borrskruvmaskin, variant gammaldag. den som påminner om gammla vispar. det kan vara jag. ev.

2007-03-06 @ 15:31:57
Postat av: kajsa

hm.. kanske fogsvans annars för min del..

2007-03-08 @ 10:09:27
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Linnea

Fogsvans? förklaring tack!=)

2007-03-08 @ 16:44:41
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0