Stackars Leo

Jag är antagligen förstörd för evigt. Min lärare är ju otrolig. Hade lektion om Leonardo da Vinci, samt om Sigmund Freuds teorier om honom.
Kontenta; Leo är drabbad av incest från sin mor, "Mona-Lisa" föreställer hans mamma (hennes leende ska vara ett av de mest erotiska genom tiderna), liksom alla hans andra kvinnliga porträtt också gör. Hon var den enda kvinna han någonsin älskade.
På tavlan "Anna den tredje" föreställer Leo sig själv som Jesusbarnet, och på Jesus ansikte kan man se en "gams" rumpa. Detta tillsammans med Leos lite udda anteckningar jämte gör att...Hm. Vilken sjuk person skulle inte ta det för sexuella avvikelser?? Sanningen måste helt enkelt vara att Leo är bög. Han har alldeles för stor fascination för den manliga kroppen, läs; anatomistudier, och han vet inte hur den kvinnliga kroppen fungerar. 
Enligt Freud så kunde inte Leo leva ut sin sexualitet, därav alla dessa tekniska maskiner som Leo uppfann, tex helikoptern. (Med min lärares liknelse "om någon samlar frimärken så bara måste personen ifråga dölja något stort. det är uppenbart".). Dessvärre är min lärare bra på att klä ord... "Leos helikopter är i själva verket tecken på orgasmer. vibreerande, ångestladdande, fladdrande händer och kött, återhållna orgasmer". Så nu är det så kört. helikopter, flygplan, fåglar, flygfän, myggor. You name it. Körtkörtkört. Jag är skadad.
Hm det var svårt att återge vad vi fick höra idag. Alla satt och stirrade, gapade, fnittrade, vred på sig, suckade, längtade efter riktiga lektioner, men jag tror nog att ingen slutade lyssna. Det är ju som skvaller. Göran Persson som Gustav Vasa. Leonardo da Vinci. Uppenbart.


Ska till Linköping i helgen. Jag hoppas staden gör antingen ett skitbra eller skitdåligt intryck på mig. Har bara vart på stationen tusen gånger. Och på hockey som HV vann =). Jag hoppas få vara riktigt tjejig tillsammans med emelie och prata bröllop! Ska bli såå kul att träffa henne, äntligen. Men. Huvudsaken är. Jag är ganska rejält väldigt mycket extremt kluven inför höskolevalet. Jag vet men jag vet inte. VAR tar jag vägen. Var vill jag bo. Kanske kan jag få en vink om det.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0