Partisk religionsskildring

Jag har precis haft konstföreläsning. Nej, förlåt!, den utvecklades till en skum religionsföreläsning. Åter igen blev jag arg på den otroligt subjektiva och ensidiga skildringen av kristendom, igår och idag. Jag förstår kritiken för igår, men jag blir förbannad på hur folk generalliserar och gör antagande om dagens kristendom och kristna och därmed sätter alla kristna i ett fack. Snälla, det gör kristna så bra själva!.. Om alla religioner blev påhoppade/kritiserade vore det en annan sak, då vore det mer objektivt, men det är alltid/bara kristendomen som blir det. Kritik är bra. Men då missar du min poäng. Tyvärr tar jag detta personligt. Känner mig som petrus..(hm ujuj). Det är väldigt svårt. Vet inte vad jag ska göra. Religion är farligt, det vet vi ju alla.   

Visst, jag är partisk, men det är inte något emot den andra partiska världen, den sekualiserade värld vi lever i. Nu. Tänk på den du.

(Fö, lärare ska vara objektiva och lyfta fram en mångsidig bild av ämnet de presenterar, samt ha behörighet inom ämnet de undervisar i. ytterst viktigt.). 

Islam får ganska mycket kritik... men missa inte min poäng för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0