Mörkrädd

Om jag springer och gömmer mig härborta, slipper jag er då?
Jag blir så ofantligt mörkrädd när jag kollar runt på olika kristna och okristna sajter angående homovigslar. Så fruktansvärt, fruktansvärt, fruktansvärt mörkrädd. Arg. Besviken. Ledsen. Frustrerad. Jag hade på något vis fått hopp om den nya kristna generationen(undra varför?)... men vad finner jag? fundamentalister och "bibelordtrogna". Som jämför "fel" sexuell läggning med mördare, pedofiler etc. Hallå! Snälla vakna upp, inse att vi lever i ett helt annat samhälle än då Gt skrevs.. aaaaaaah panik. Krångla inte till allt så mycket. Fyyyyy vad jag är glad att jag inte ska jobba i en inskränkt kyrka, och vad glad jag är att jag kan välja att umgås med inskränkta kristna -eller inte. Jag typ smiter ifrån er men hoppas likväl stöta på er..(Så jag kan få banka vett i era skallar grrrr! med bibeln..grrr;) burr.).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0