"kaos vs harmoni"

Mihrab, quibla, maqsua, haram, minaret, iwan, córdoba, isfahan, kaaba, klippdomen, katteklemer, natrex, nav, kor, tvärskepp, sidskepp, mittskepp, masverk, kryssribbvalv, italien, flamländerna, von euck, brunnellesci, donatello, masacio, dela francesca, giotto, massa bröder, reim, chatres, pompeji, kapitäl, arkad, triforium, klerestorium, karolingisk, ottorisk, medeltiden, romansk, gotisk, tidig renässans, och allt innan 1000. Är det sånt här jag ska kunna?? "Uppmärksamma hur strävbågarna smyger sig spöklikt uppåt, till en massa, fast som individer, men bildar ett mönster, ett mönster som vi skulle kunna sammankoppla med den islamska konstens ornament.". Är lösningen ordbajsa? förresten inte bara ordbajsa, tekningsbajsa också. Bäst att lägga ritningar och detaljer på minnet.
Jag får för mig att en del av lösningen är glass. Eller rättare sagt sias kakaoglass. Den är god och jag behöver lite godhet. Strö godhet över mig tack. Hrm tolka gärna rätt. Infinner sig en känsla av otillräcklighet, och en läntan efter och till torsdag. Låt morgondagen vara förbi. Jag har inte gjort allt jag kan, men mera hade jag inte pallat de här dagarna.  Nä jag vill inte. Men jag vill. Låt det vara en bra dag imorgon.

Kommentarer
Postat av: kajsa

lycka till! =)

2007-03-21 @ 14:18:56
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0