Camp Jesus.burr.

Någon som såg "Camp Jesus" på tv:s temakväll igår? Handlade om högerkonservativa kristna i usa. Det vi fick se mest av var barnlägren där 8-14 åringar skulle lära sig guds ord, lära sig vad som var rätt och vad som var synd, vilka som är goda människor (de som älskar Jesus) och vilka som är onda (de som inte älskar Jesus -och de skulle de inte umgås med), om abort, evolutionsteori etc. Många av ungarna undervisades hemma, väääldigt subjektivt. Jag kan lätt säga att dessa ungar blev hjärntvättade och det gjorde så förfärligt ont att se. Vissa av er får negativa vibbar av nyhem (jag tycker nyhem kan vara riktigt trevligt ibland), hm om du tar och multiplicerar det värsta frammanande nyhemsmötet med hundra samt adderar detta med små, faktiskt lättmanipulerade ungar, så svider det rejält i de flestas hjärn/hjärtbank. Dessvärre får dessa grupper av människor allt mer makt i usa, Och här i sverige växer det fram allt fler grupper med ungefär samma värdegrund. Är det denna kristendom vi vill ska växa fram?..då emigrerar jag.hm. Jag finner egentligen inte ord för "Camp Jesus". Men det var Ruggigt. Tvitvitvi. Känner mig riktigt taggad att bli lärare på en kristen friskola och verkligen få ungarna att tänka till, och inte låta någon hjärntvätta dem. De ska bli själständiga, ifrågasättande och tänkande individer. Gärna kristna men inga (gaah) krigare (om du såg filmdokumentären förstår du). (Fast jag skulle väl få sparken...).

Jag och maja har haft högskolefrossa till och från, framförallt idag. Jag funderar som bäst på höst-stad. Linköping, Örebro, Jönköping. Ja jkpg, jag vet vad jag har sagt och det står jag för, men..jag vet inte. Det är åldern. Jag känner faktiskt att jag gjort saker som gör att jag kan återvända dit, om jag vill, utan att känna det som ett tragiskt misslyckande.. tänk OM jkpg är trevligt? hatkärlek. Lkpg vore grymt skoj, kanske. Känner folk där, det är inte hemma men lagom långt bort. Lagom stort. Lagom utbud. Örebro är ju min stad! även om jag inte känner någon där, där är det trevligt må du tro. Men det är svårt och jag vet inte. Det är då det gäller. Så känns det. Då ska jag satsa. I höst. Där ska jag bo och finna ett hem. Vad ska vi säga?   
Men i övrigt så tänker jag faktiskt inte så mycket. Känner mig lugn.

Jag är nog beroende av vissa spel på spela.se. Andra borde vara det med. hehe.
Och HV71 möter Brynäs i kvartsfinalen (också en världslig sak som ni bör notera=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0