Andas

Jag står helt oförstående till att nationalarenan i bandy finns här i uppsala och ännu mer till att nationalarenan är studenternas. Värsta rishög. Dessutom, har du hört talats om något bandylag ifrån uppsala? don't think so! Så varför? Jag försöker komma på något positivt från min långpromenad, genom "stadsparken", men den där arenan har verkligen naglat sig fast. Men. Jag såg snödroppar och krokus. Det var härligt väder. Jag fick gå runt i mina halvsunkiga vårkläder bland alla uppklädda uppsalaiter. Det kändes bra. Jag såg omgivningar jag aldrig har sett, bla Hallsjös trädgård. Tänkte jag kunde gå in och handla lite trädgårdssaker tills jag insåg "jag har bara 20 kr på mig och om jag hade mer skulle jag inte orka bära stora jordsäckar i, iaf, en timme till, innan jag kommer hem.". Har gått över en bro jag aldrig vart på innan. Spanat på husbåtar. Ån är skitskitig. Slottet är verkligen rosa. Det skulle vara fint gult...som en sol. Trots att alla andra hus i uppsala är gula. Fått ännu mer bekräftat att denna stad verkligen är "parens stad". Folk går inte omkring som vänner här. Det funkar inte så. Jag tror inte de vet vad vänskap är. Samt att med våren så kommer alkoholen ut med människorna på bänkarna. Insåg då att jag inte vet vad som är knarkkvarteren här. Tänk om det finns en allmänt känd "knarkgata" här, och att det bästa och framförallt säkraste vore att hålla sig därifrån..? Jag har fått motion, frisk luft och andats in en annan anda sen igårkväll. Min väggiväggkorridorgranneläsjon hade fest. Jag trodde att det bara skulle vara en förfest, så då kunde jag väl stå ut med att de förstörde min deppkväll och invaderade mina utrymmen, en kort stund. Jag kunde väl leka acceptabelt trevlig, trots att de rusade ut och in ur tvrummet, utan att stänga dörren, där jag låg och kollade på en dålig b-film och inte alls kände mig iaktagen. Den korta stunden utvecklade sig till fest. Efter 01 nångång så drog folket någonannanstans. Tackochlov och jag var glad och samlad. Inne på mitt rum med musiken på, nä inte högsta, nivå.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0