Här är det skönt att leva

Trötta är väl alla. Speciellt alla vi som jobbar. Men, alla som jobbar jobbar inte 7 dagar i rad. Det har jag gjort. Jag gick upp klockan fem imorse. Därmed anser jag att jag har rätt att gnälla och klaga. Enligt min bror och mamma har jag inte rätt till det, men de har ju semester så de ska inte klaga på att jag klagar. Fast jag är faktiskt ovanligt pigg och imorn är jag leeedig, så nu är det slut på klagomål och tid för att njuta istället! Tex just nu sitter jag ute i hammocken och lyssnar(försöker -himla internetanslutning) på nyhemsradion. Till detta så avnjutes sol och jordgubbar (jag skulle lätt kunna leva på svenska jordgubbar), mums! Sen väntar tennismatch, om inte regnet bestämmer sig för att falla, sovmorgon, bröllopspresentjagande, nyhem kanske, en ledig midsommar med nybo och så ska jag bli internationell i form av danmark spetsat med louisiana och toppat med en maja f. Nice liksom. Det känns bra det kan du tro. Ska väl säga att det inte är något fel med att jobba. Det går ju bra. Men jag längtar tills jag blir stor och har ett jobb där jag jobbar med saker som Jag VILL och brinner för, och detta vill jag Nu. Jättemycket. Jag vill kunna ta ut semester och påminna mina vikarier om detta, till deras förtret. Jag vill löneförhandla. Jag vill känna mig som en "riktigt" anställd.

Jag såg världens sötaste 4(?)åriga tjej på bussen idag. Såg ut som Pocahontas liite. Valnötsbrunt, självfallande hår, bruna ögon, mjölkhy, plutig mun, liten rundad näsa. Om ni undrar varför jag minns detta så väl, beror det inte på att jag är sjukt besatt av ungar, utan för att ungen stirrade nyfiket på mig, liksom så många andra ungar (och hundar..) gör. När jag ser något vackert så gäller det att hålla ögonen öppna. Tror jag sätter stopp här för annars finns det risk för nyhemsandeskrivande här. Jag kan inte hjälpa att jag blir påverkad av vad som sägs på radion..!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0