Den sista dagen i frihet

Jag är avundsjuk på alex som har vart på mallorca och jag är avundsjuk på mamma som kommer hem från riga idag. Jag vill också ut och resa (fast jag har faktiskt vart utomlands i år..). Men istället ska jag in. In i jobba-hela-sommaren. Friheten är borta och jag är en fånge. Som tjänar pengar och som slipper balansera på rastlöshetens brandt. Det är bra. Hoppas bara att det går bra. Jag funderar dock på en sak. Äldre har som bekant lite problem med minnet. Så om jag ska till ett ställe där jag har vart innan, ska jag presentera mig på nytt med risk för att de känner igen mig, eller ska jag säga att jag har vart där innan och de därmed känner sig dumma eftersom de inte kommer ihåg mig?.. Och jag kommer inte ihåg mina arbetskamraters namn. Det kan bli pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du kommer inte ihåg dina arbetskamraters namn, men du kräver att de gamle ska komma ihåg ditt. Men linnea då!! :)

2007-06-15 @ 21:29:07
URL: http://jofesin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0