0-3?

Vilken match! Galet! Matchen var väldigt underhållande, Sverige var bra, särskilt då i första halvlek, även om Danmark var bättre överlag. Till en början var det bara "vi beter oss som på högstadiet" grabbarna/männen på o´learys som var idioter (men vad kan man förvänta sig på en testosteronfull sportbar?). Men sen, senare, så skedde några riktiga idiothändelser, matchen blev helt svartmålad, och fick ett väldigt tragiskt och bittert slut. Men Sverige vann..! (men vi hade vunnit ändå med straffen -tack vare en idiot- som inte blev av pga en annan idiot). Det läskiga är hur media utmålar matchen och idioten och hur nationalisiska alla blir. Jag blir väl också nationalistisk men någon måtta får det ändå vara. Jag inser ändå att fotboll är en lek, om än en allvarlig lek, på riktigt. Burr. Skärmmande. Tillråga på allt tog min handled stryk av allt hejande och jag vet inte vad jag ska göra med den, den har muckat gräl med mig i snart ett år, och den kommer få så mycket stryk i sommar att jag funderar på om det verkligen är värt det. Jag vill till EM. Heja Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0