Gard!

Nu är Emelie & David Gard gifta! De var så vackra och stiliga. Emelies klänning var perfekt på henne. Hon är faktiskt på riktigt väldigt gift. Hon är på ruta 7 typ. Vissa andra är på ruta noll, i princip. Men emelie! gosh. Och musiken var så typisk henne. Psalmen (glad att få leva) som vi sjöng inne i kyrksalen är den låt jag förknippar starkast med henne. Detta var mitt första vänskapsbröllop så det är därför det känns så konstigt och surrealistiskt. Det var ett ganska stort bröllop. Jag tycker om bröllop. Mitt mål är att bräcka pappas rekord på 21 bröllop på ca 3 år. Lite väl svårt kanske. Efter den här sommaren har jag 17 kvar. Kom igen, låt oss giftas på! (haha jag kommer aldrig lyckas slå pappas rekord). 
När jag är på bröllop så blir man sådär extrempåverkad.. vilket lisa märkte senare på natten.. "vem ska du gifta dig med?", "vem ska du ha som tärna?", "var ska du gifta dig?", "vem ska viga dig?", "vem/vilka ska vara värdar?", "hur ska din klänning se ut?", "hur stort ska ditt bröllop vara?", etc. 

Mitt och idas roligas spextal blev till ett tal som krympte för varje minut och tillslut så blev det ett..ja vadå? väldigt hastigt, lustigt och helt förvånande kom det några ord i samband med möhippegängets grej. jaha. Jag kommer vara sur på mig själv ett bra tag för att jag inte höll ett ordentligt tal på emelies bröllop. Så i fortsättningen kommer jag att hålla tal på varenda bröllop framöver, -där jag är bjuden och känner någon i brudparet väl, bara för att inte missa något och känna likadant igen.

Sen kan man fundera på hur stina mfl tänkte med bordsplaceringen, haha. Jag trivdes bra där jag satt, men egentligen så borde man sätta folk med folk de inte känner, sånt är intressantare. Hur som helst hade jag haft vissa önskemål till stina om bordssällskap, hehe, men jag fick sitta mittemot anders h (fast vi tåflörtade ju iofs halva kvällen tills vi lärde oss låta bli..) och jämte frasse (frans) och jimmy, och då kan iaf inte jag se att mina önskemål blev tillgodosedda. Däremot om jag hade fått sitta tex jämte nr 36 då hade jag vart nöjd haha. Eller med ida och david (från hjälmis). Jag blev väldigt glad att se dem! men tyvärr är det så att när man inte har träffats på ett tag så är det lite svårt att veta vad man ska prata om. Ida är vacker i sitt långa hår.

En sak till. Varför har Alla bröllop lax till förrätt? Jag kände mig duktig när jag åt upp räkröran. Jag äter knappt något från vatten. Fantasi.

Ta och gift er! (..eller inte).

Kommentarer
Postat av: kajsa

jag fick också lax på bröllopet igår. och räkor. hehe.

2007-07-08 @ 14:01:44
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0