Beroendet av s&f forts.

Jag har noll laddade batterier. Inte blev det bättre av att jag och maja kollade på s&f-serien långt in i natten. Okej jag låter gnällig, men jag är en person som behöver lagom med sömn. Annars blir jag osocial och ja, gnällig. 

På kajsas rekommendation så uppsökte jag lectura idag. Tyvärr kom jag precis när ägaren skulle stänga antikvariatet, så jag fick inget tillfälle att ströva runt bland bokhyllorna... Men eftersom jag visste precis vad jag ville ha så plockade han snabbt fram böckerna och jag betalade och kände mig nöjd. Austen och Brontë. Det är så mycket trevligare att köpa begagnade böcker, där man kan känna på bladen att boken är välläst, än nya, stela, hårda och olästa böcker. Tycker jag alltså. 

Igår så hade jag larmet med en "snart kärring" (trist och gnällig..) kvinna. Jag ska lära dig tre saker som kan vara bra att veta ifall du mottar ett larm, (dessvärre hade ingen påpekat detta för mig innan). Ett; fråga vad som har hänt Två;fråga vem som har larmat Tre;fråga var personen bor om du inte vet det själv.

Jag vet en person som ska läsa samma sak som jag i höst. Dvs om jag kommer in. Hon kommer antagligen lätt in. Kan slå vad om att vi kommer leka bästisar de första dagarna. Det brukar ju bli så. 
I övrigt så tror jag att min syster har handlat en bärbar dator (hmf..ska väl jag med..nångång), och jag vet att jag typ inte vet var jag är. Min hjärna befinner sig i ett dilemmadimmlandskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0