Tönt (and I´m proud of it muha) bönar och ber

Hur dum får man vara?
Jag är en tönt, och jag har hittat töntarnas tempel. Dansens hus. Lördagar. Kom och prova på folkdans och kör sedan järnet. Magdans, salsa, polka...seriöst allt. Jag vill så gärna tönta mig där, men har ingen att gå dit med. Jag är inte rädd för att går själv, sånt är jag van vid, men jag är  t r ö t t  på det. Jag är trött på att ta intiativet på att hitta folk att umgås med. Skolan. Korridoren. Kören. Dansa det ska du inte göra själv (det krävs två att dansa tango).. Om du inte är inne på ditt rum med hög musik och gardinerna för fönstret och får ett välbekant? ryck.
Lätt att det är skoj! Dessutom är det i samarbete med ntf(?), och jag uppskattar det, för då är inte vitsen att bli dyngrak, utan att ha skoj och bjuda på sig själv utan alkohol. Jag låter som en moralist. Öl smakar skit (tyvärr vet jag bara en person till som tycker det). Vin däremot har man blivit proppad i sen vasstena och tidigare (det blir bara starkare och starkare)..muha. P&E jag Saknar det vinet hehe. Det var gott. det Var det. Så om någon nu skulle få för sig att den väldigt gärna vill komma hit och tönta sig med mig en helg, så är du varmt välkommen.

Jag kan inte tro att jag är ensam tönt. Jag fick just beviset att jag inte är det. Tack för det hörrudu. Otippat. Kom hit så ska jag rädda dig=). Och eller hur är det så att när man känner sig som den minsta prick på jorden så överbevisar Gud en? 

Vad jag ska göra kanske;
Köpa träningskort för 1600:- måste för i första hand tankarnas skull. Och sommarsäsongen haha.
Nationen 400:- Jag vill inte gå på recce, hur kul är det själv? Men kanske borde. 
Kurslitteratur. M.S 700:- Måste. Helt enkelt. Så fort som möjligt. Skärp dig Linnea. 
Klättra 400:-+400:-. Ganska lågpriroriterat, förutom ur den sociala aspekten, och för att jag har viljat det sen alex höll på. 
Ska bli ledare, söndagskola eller scouterna eller allra helst tonår/konfa. Men det får bli först i höst nånstans om ingen desperat vill ha mig redan nu vilket inte är troligt.
Bönegrupp. Jag behöver det. Frågan är pingst, baptist, eller efs. Det är de som har. Ekumenik är ju bra. Kontenta; vill ha ett andligt hem.
Vilken kör? Högskolans, västgöta, baptist eller pingst. 

Läsa och skriva och sova
. Vill jag nu.  

Mamma sa åt mig att lugna ner mig. Vad jag vill är att mosa någon i schack. Leka finns i sjön. Strategiska spel (skulle tom kunna tänka mig risk, som jag hatar av ngn mullsjöanledning). Äta en kladdkaka eller en varm lussekatt. Hånskratta åt ngn..gud det har jag inte gjort på länge. En kram skulle sitta fint också. Få slå på nån. Digga musik tillsammans. Låna en skiva.  
 

Kommentarer
Postat av: Zacha

ang. bönegrupp. Jag skulle säga baptist eller efs, (baptist för att dom är i princip som mission och därför ganska hemtrevliga och efs för att dom är dom som har bäst teologi ang. anden enligt mig.)

2007-01-30 @ 08:38:00
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: kajsa

har svårt att krama dej härifrån men jag lovar att komma upp och tönta mig nån helg. kanske inte dansa men jag kommmer iaf. :P
(btw. kostar nationsmedlemskapet 400? det var ju lite att ta i.. kostar bara 100 här nämligen.hihi! )

2007-01-30 @ 10:56:43
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Linnea

Håller med. idag skickade jag två mail, ett till efs och ett till korskyrkan som uppenbarligen har stort studentarbete här i staden, om hem/bönegrupper. Hemgrupper låter mycket mysigare och bättre, eller hur? skulle dock behöva lära mig mer om skillnaderna mellan samfund. tyvärr är de skillnanderna viktiga för de flesta kristna individer i ett samfund. det borde det kanske inte vara, alla tror ju på samma sak. tror jag=). äh skit samma.

2007-01-30 @ 20:12:00
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0