Och så var tågen på rälsarna...

...vart ingen bra rubrik, för då börjar jag tänka på en sång som jag skrev för några år sen. Ett kodat språk som jag uppskattar än idag. Även om det inte var någon speciell kod i rubriken.

Jag måste säga att det finns underbara optiker. Jag var hos optikern idag. "Min" optiker var underbar. Mörkbrunhårig, glasögon, rund, 40+ kvinna på synsam. Vi hade ett sånt bra samtal. Jag blir genuint intresserad av ögon när jag pratar med henne. Varför är det si? så? Och så pratade vi utbildning, skola, vänner, korridorboende. Om livet. Jag blir ju alldeles förundrad=). Det är lite intressant när hon ska vända ut och in på ögat, och lyfta på ögonlocket. Det känns som ögat ska hoppa ur. Säg mig, gör hon så på er alla, eller vill hon plåga bara mig speciellt?

"Idag" börjar pernilla på svf. Det måste gå bra. Känner mig i medskyldig=). Några andra som börjar är vadstenafolket. Och som en symbolisk handling så käkade jag upp det absolut sista som jag hade kvar av maten därifrån, nämligen mina torkade aprikoser, av märket parrot's. Grymt goda.
Det känns verkligen som om livet fortsätter idag. Alla börjar med sitt. Jobb. Skola. Flyttar. Kommer hem. Eller som jag ledig och orkar inte ta tag i saker, utan sakerna får vänta tills imorn. Boende. Sommarjobb (tänker inte tipsa för mycket om nordjobb). Tillförsikt.

Har läst 2 underbara böcker i år. Boije af Gennäs Ingen människa en ö samt Oates Vintersolstånd. LÄS. Nu väntar Coelhos Pilgrimsresan och ännu mera Oates. So nice.

Ps. Lisa, jag tänker få dig att vilja gå på många julkonserter och annat sånt "tjafs" som jag uppskattar (även om gårdagens var mindre bra). Sen har vi ju JIK att se fram emot hehe. Tillslut kanske du kommer uppskatta det, du ser det är risken och fällan.

Kommentarer
Postat av: louise

"ingen människa en ö" - underbar bok. förvånande kommentar från louiseboijeälskande louise? nej.

2007-01-08 @ 21:20:30
Postat av: kajsa

de där med optikern: ja, dom gör så på mig med. rusikigt obehagligt tycker jag..

2007-01-09 @ 10:47:24
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Linnea

Precis louise. Ingen människa...=). Du kan väl tipsa om fler bra författare som jag borde ta mig an?

2007-01-09 @ 11:24:24
Postat av: louise

såhär spontant: selma lagerlöf och linda skugge. "inte enklare än så" är en fantastisk bok av kajsa ingemarsson (som jag annars inte ger mycket för).vad gäller poesi är eeva kilpi favoriten. även bo setterlind och nils ferlin.
däremot är jag uppriktigt besviken på paulo coelho.
fast du skulle väl itne läsa böcker som andra rekomenderar? =)

2007-01-09 @ 20:40:31
URL: http://profonde.blogg.se
Postat av: Linnea

(jagvillinteläsaskitböckerochjagvillintelyssnapåskitmusikochjagvillintehaåsiktersomjagintekanståför. så louise jag tar gärna emot dina tips.både selma och linda var otippade.coelho blandar flipp och flopp men flipparna gör att jag vill läsa mera.dina dikter är underbara)

2007-01-09 @ 21:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0