Jag säger det igen och tusen gånger om om det behövs

så fruktansvärt underbart intressant och fascinerande kursen är!
idag hade vi föredraget "varför arkitektur?".
sån propaganda! berlin, londons parlamenthus, usa:s nationalism. sånna visioner! galet, tex riva ner hela paris och bygga upp ett "perfekt" uträknat paris istället. nu förstår jag de som vill bli stadsplanerare.
ni måste kolla in Thomas Cole´s The architects dream, från 1840. i den tavlan ryms allt! gotik, klassisk, egyptisk, antik-grekisk etc. mitt fantastiskt! räcker inte.
all humaniora bara smiter om varann. jag vill läsa religion, litteratur, filosofi, historia ååh och uppleva.  
okej, jag vet, jag har ju inte gått så länge, men förstår inte hur det ska kunna bli mindre intressant.

fråga; har ni vart lika lyckligsaliga över en kurs? 

nu måste jag springa till teven och slå på antikrundan så ingen tar teven före mig, som förra gången. då fick jag se ett islamskt-religions-politiskt program. jag hör röster. nedrans. hur många väljer att kolla på "du är vad du äter" framför antikrundan?? ..hmf..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det har nog inte hänt hitills att jag blivit alldeles lycklig av en kurs. Blir snarare lycklig av en sådan sak som många sovmorgnar och sånt =) Är jätteglad att du hittat något roligt att göra älskling!!!!!

2007-01-26 @ 08:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0