Jag har inte lim under fötterna har du?

Alltså. Uppsala universitets hemsida är kass. Verkligen ostrukturerad och jag känner mig inte alls välkomnad som ny student där. Jag blir bara mer förvirrad när jag får två olika startdatum och ännu mer när jag ska kolla informationen om min kurs. Det står "kursinformation" och så blankt, tomt. Vad är det för himla tvetydig och oklar information? 
Eftersom jag sysselsätter mig med att leka syo i dagarna (och annars också=), så har jag hyfsat bra koll på skolors hemsidor. Jag har två favoriter och tre halvfavoriter.
Halvfavoriterna är karlstad, linköping och örebro. Deras hemsidor fattar jag.
Favoriterna är hemliga, inneslutna i mitt hjärta och min hjärna där de bearbetas, men den ena verkar underbar. Den andra med. Men den första skolan är bredare, mer kultur och jag är ganska insnöad. hehe. Den är så långt bort! Men allt är för långt bort.enligt mamma. Fast varken kajsa, alex, ida eller david befinner sig där, och det är ju negativt. 

Fö så tror jag inte att ni har insett/vet att allt som har med framtid, utbildningar och sånt roar mig (är det tragiskt i era ögon?). Därför tjatar jag gärna om det. 
Till skillnad från många ungdomar i åldrarna 18-25 som enligt statistiken blir deprimerade av tanken på framtiden så tycker jag att det är inspirerande och roligt att jag -j a g- kan och får ta beslut om min framtid. En dag så kanske jag sitter fast men då ska det iaf vara jag som ser till att jag sitter fast. På ett ställe där jag vill sitta fast. Fast jag tror ju egentligen inte på det här med att sitta fast för jag är människa och jag har naturligt inte lim under fötterna. 

Jag måste optimistiera mig angående uppsala=) 

och det här är skitbra.vet inte hur jag klarade mig innan.kan inte säga vad.tänk om ngn snut snokar här.ve och fasa.känner mig flera år yngre haha.tack madde=)

Kommentarer
Postat av: Zacha

Gissa vilken högskola/universitet i sverige som har den bästa hemsidan enligt tidningen Internet World =)
(den är faktiskt väldigt bra)

2007-01-11 @ 19:19:58
URL: http://www.soilheart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0