Jag anropar

Hej världen. Jag har noll kontakt med världen eftersom jag inte har internet på rummet ännu, och är nyinflyttad till uppsala. Flyttade dit i onsdags. Måste erkänna att Uppsala är en trevlig stad, om än att det är lite osocialt och ensamt -nu( men inte sen förhoppningsvis!). Jag har utforskat staden i några dagar, utan att gåtvilse en enda gång, vilket är en bedrift.
Dock så rymde jag idag ner till sthlm, där syster finns och kajsa. Gött att se välbekanta ansikten och bara få vara den jag är. Vi har roligt. Maja sitter jämte utan att kolla på skärmen(hon har mediafri vecka) och när vi lagade mat så diggade hon musiken stenhårt, så hon har inte brutit ngt..förbud ja. 
Nu återgår jag till den andra världen, den utan kontakt med it-världen. 
Börjar på tisdag. Wei. Villvillvill plugga. Konst.


Kommentarer
Postat av: Zacha

Oh, hoppas du har där uppe.
Lycka till med dina meningfulla studier!

(bara så du vet, några dagar efter du berättade att du skulle läsa konstvetenskap satt en kompis till mig och pratade om dom där utbildningarna folk går och inte blir något av =P, och hade konstvetenskap som exempel)

2007-01-21 @ 09:45:30
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: Helén

Hej min vän! Nu är jag i London och dumt är det att du inte är här! Saknar dig, hoppas allt går bra i Uppsala. Skickar snart post, KRAM!

2007-01-22 @ 00:24:05
Postat av: Linnea

Tack! de känns jättemeningsfulla. Jag vet inte om jag nånsin har haft så inspirerande och intressanta lektioner som nu!
Men ack då att din kamrat sa så.
Men åandrasidan finns det säkert människor i min klass som det inte kommer bli ngt av, lika väl som alla andra utbildningsområden. Men vet du vad jag tror mer? Jag tror att flera i min klass kommer bli så mycket mer än andra, för de är inte begränsade i sitt tänk, "hur man borde va", och av en utbildning. Samhället går framåt genom folk som avviker och testar nytt, och seriöst så tror jag att det finns många fler esteter än tex ingenjörer som gör det. fattar du? men vad vet jag.

2007-01-25 @ 19:14:47
URL: http://primusinterpares.blogg.se
Postat av: Zacha

Jag förstår vad du menar och tanken är god. Tyvärr får man inte bara jobb bara man är intresserad av något.
Bara om man är sjukt intresserad och verkligen kämpar för det. (Se bara på min syster).
Och grejen är att det är inte längre så unikt att läsa något bara för intresse (och inte för framtidsplaner), snarare tvärtom...

2007-01-25 @ 21:27:08
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: Linnea

Vad gör din syster?

Min mamma har hela mitt liv peppat mig att läsa det jag vill. Jag är också övertygad om att man ska läsa det man brinner för, eller iaf något som man har en glöd för. det är man oftast bra på. man ska ändå jobba med det i "hela" sitt liv, istället för att läsa ngt bara för att det finns jobb där. (och om man vill så kan man dra in gåvosnack här).

2007-01-26 @ 00:07:24
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0